No encaixo a cap lloc!
Hola! Gràcies per ajudar-me.
Sóc una xica de 17 anys, ben normal, considero que vesteixo be i soc molt bona noia i responsable.
El cas es que a la meva classe vaig amb un grup al que la veritat que son majes, pero aquest cap de setmana i a més de moltes coses sento que no encaixo del tot bé.
Avui ha sigut el aniversari d'una noia que cumpleix els 18, sen han anat totes a una caseta i estan fent un cumpleanys (me n'he enterat pel facebook atraves de fotos), la questio es que no m'han avisat i estem fent practiques i no m'han invitat ni han mencionat res del tema.
Abans de les vacances, quan anavem a classe encara, vaig amb elles pero tambe sento que es posen a parlar elles i quan parlo jo es com que es callen i em miren d'altra forma. Aixo si, per als apunts son molt bones! Em demanen els apunts amb tot el morro i em fan preguntes perque elles consideren que soc molt inteligent. Jo els ho he deixat tot i els hi he explicat tot amb molt de gust, i m'ho agraeixen aixi.
No soc gens inhibida, participo en tot el de classe i m'intento relacionar amb totes les noies (perque som tot noies). Jo no se que faig malament, pero apart de classe no tinc cap grup d'amics perque tampoc encaixo i no surto de casa perque no tinc en qui! De veritat que no soc gens introvertida i soc una noia bastant normal, amb els gustos de totes les noies d'avui en dia, pero a l'hora de fer amics de veritat es impossible.
Només tinc una amiga, bueno, no tenim els mateixos gustos ja que ella es de llegir i jo de sortir de festa pero algun dia quedem i ens ho passem be, pero jo vull ser d'un grup d'amics sense ser una arrastrada i sense pareixer que estic necessitada. Ningu es preocupa com estic ni en coneixer-me.
Què puc fer? Estic bastant trista... M'esta començant a baixar l'autoestima i no em trobo be, estic començant a aprimar i estic dormint tot el dia degut a la meva inactivitat. Ajudeu-me, perfavor!
InterPersonal

Hola Lu!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Doncs tu no estàs fent res malament, així que pots estar ben tranquil·la. A vegades, podem sentir-nos com que no encaixem en el grup d'iguals i això ens fa sentir malament... has provat de parlar amb elles sobre com et sents últimament?
També et recomanem que busquis alguna activitat que t'agradi, la que sigui, i sense pensar-t'ho massa t'hi apuntis! És una manera fantàstica de conèixer gent nova amb qui compartir bones estones! Així ampliaràs el teu cercle d'amistats i podràs trobar un grup d'amics i amigues on et sentis a gust! Què et sembla? No et quedis tancada a casa i suma gent nova a la teva vida!
Molts ànims i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat