Es pot sentir una més sola?
El 'perquè' del meu títol és pel simple motiu de que sento que no tinc amigues. Fa dos anys, quan feia primer d'ESO, vaig conèixer a una noia de la meva nova classe i ens vam fer super amigues, erem inseparables. Sempre quedàvem fins que va començar a sortir amb un noi, vaig passar a segon pla, a tercer, quart... Em va apartar de la seva vida i jo no ho vaig voler permetre i sempre que podia l'insistia en quedar, alguns cops quedàvem, però, la majoria d'aquests no. A l'estiu vaig començar a fer-me amiga del seu nòvio i dels seus amics en comú, la veritat es que no em puc queixar d'aquella època ja que comptaven amb mi i jo amb ells. Passaba el temps i a l'institut sempre anaven ella i jo soles al pati sense ningú més, i això es va començar a convertir en un problema quan ella o jo faltavem, una de les dos es quedava sola... Ma mare em deia que a part d'anar amb ella anes amb d'altres però no sé trovaba que anava con d'interessada i això a mi m'afectava molt personalment.
Ara, estiu 2015, ja no tinc amiga que no sigui ma mare, amb ella m'ho passo bé però jo psicològicament em sento molt molt sola. Tinc dos amigues, sí, però d'aquelles que no ho són, em fan sentir malament... Quan fan plans mai compten amb mi per molt que jo digui que si volen fer algo. Ja no se ni com sentir-me, si afotunada per tenir una mare-amiga o sentir-me com una merda per ser algú indiferent per algunes persones que abans o vaig ser tot per elles i elles per mi.
Ja ni surtu al carrer, estic sempre tancada a casa sense fer res. I fent res el meu cap dona voltes i més voltes i fa que em senti més malament...
Qué puc fer per aconseguir més amigues?
Moltes gràcies adolescents.
InterPersonal

Hola Danaeugp!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Entenem com et sents, però fixa't que el primer pas és animar-se i sortir de casa! Si sempre estàs tancada a casa, no trobaràs a ningú amb qui començar una amistat! Així que ànims i endavant!
Has parlat amb aquestes dues amigues de com et sents? Potser no són conscients de que et sents així, i parlant potser trobeu la manera d'estar millor i enfortir la vostra amistat.
És fantàstic que amb la teva mare tinguis una relació tan bona, però és normal que vulguis ampliar el teu cercle d'amistats. Una manera que tens per aconseguir-ho és apuntant-te a alguna activitat que t'agradi, d'aquesta manera coneixeràs gent nova mentre t'ho passes bé, què et sembla? Sovint, costa fer el pas, però val la pena!
Quan comencis el curs al setembre, relaciona't amb tothom, segur que et sorprens de la quantitat de persones amb les quals comences una amistat!
No et quedis tancada a casa i suma gent nova a la teva vida! T'encoratgem a fer-ho! ;)
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat