OBSESSIÓ
M'agradaria que aquesta consulta no es publiques ni en anònim ni res, primer de tot.
El que em pasa és que fa una messos em vaig obssesionar amb que em posava vermella. Desde llavors, la obssessió ha anat a més de manera que penso en aquest tema les 24 hores del dia i em crea una angustia increible ja que ja no estic agust en events socials, ja que em provoco lo de posar-me vermella pensant i pensant. Em poso vermella fins i tot amb mun pare... Quan estic en un lloc on hiha gent en l'unic que penso es que si em diigeixen la paraula, em posaré vermella.
Tot em provoca molta angustia i m'estic enfonsant molt, no se que fer per deixar de pensar, ja no estic agust a ningun lloc ni amb mi mateixa, sento una angustia constant. Apart tinc por d'enbojir de tant pensar en aquest tema.
Que faig? Vaig al psicoleg? Algun metode per no pensar-hi?
Elena Crespi

Claudieta, entenem que quan diuis que no vols que e publiqui ens estàs parlant de publicar-ho com una noticia a la web d'adolescents però que sí que vols que et responguem la consulta, ja que sinó no hi ha manera que vegis la nostra resposta. Per tant, etrescponper aquí.
Primer de tot, moltes gràcies per la confiança que has dipositat en nosaltres.
t'explico:
l'única manera de que deixis de posar-te vermella és no deixant de fer res que et faci posar vermella. Perquè com méscoses evitis, més por et generaran i més vermellaet posaràs quan les hagis de fer.
Pensa una cosa: tots ens posem vermells, i durant l'adolescència encara més ja que tenimles hormones un pèl revolucionades. Per tant, posar-se vermell no és símbol de vergonya ni de les coses que tu puguis pensar sinó que també és una reacció física d'allò més normal.
Per tant, si vols que desaparegui, continua anant als llocs, posa't vermella perquè cada cop passarà menys sovint i estaràs més bé.
Una abraçada
Elena Crespi i Asensio - @tarongesenceres