Un petit problema
Hola, tinc un petit problema... Jo sempre he sigut molt tímida a l'hora de conèixer gent i això és una cosa que em frena molt a l'hora de fer amics. M'agradaria canviar una mica aquesta timidesa.
Em pots recomanar alguna cosa? Es que ho intento, però no sé què dir... em quedo parada, la ment em queda la en blanc i em poso molt nerviosa. En canvi, quan l'altra persona em parla a mi primer o ja tenim més confiança (com amb els companys de classe, que portem molt de temps junts), parlo "normal", és a dir, que no em sento incomoda.
Gràcies, és que estic feta un lio....
InterPersonal

Hola Igv!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Primer de tot dir-te que un punt de timidesa és molt útil a nivell social! Ens ajuda a saber actuar en diferents ambients. La gent tímida sol ser molt observadora i per tant, també sap molt bé com es comporten les altres persones en els diferents àmbits i sap aplicar-ho! Per tant, et recomanaríem que no l'eliminessis del tot la timidesa perquè et pot ajudar molt! ;)
Expliques que als primers moments que coneixes algú et talles una mica i et poses molt nerviosa, però després de mica en mica et vas deixant anar quan vas agafant confiança. És una bona estratègia. El que pots fer per no quedar-te en blanc és tenir diversos temes sobre els quals parlar, així tindràs conversa per estona sense patir per no saber què dir. I si et quedes en blanc, planteja't què és el pitjor que pot passar? Quines estratègies pots fer servir per sortir-te'n?
Fixa't que com més evites aquestes situacions que t'incomoden més difícil es fa afrontar-les. Per tant, fes front a la teva timidesa i si et poses nerviosa, no et preocupis, veuràs que aniràs guanyant en confiança i t'aniràs sentint més còmoda!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat