Obesitat =((
Hola bon dia, soc n'Espanyoleta el meu problema és que mideixo 1,61 i peso 84kg, tenc 15anys i no em sento be amb mi mateixa, no m'ha vingut la regla encare es a dir no he fet l'estiron i m'agrdaria baixar de pes abans de que em vengui però em falta força de voluntat he fet moltes dietes pero he de prendre un medicament que m'engreixa un poc més i no el puc deixar de prendre, faig esport minimament 4 o 5 hores per setmana sabria dirme alguna dieta que hi pugués fer?
Sara Bujalance

Hola n'Espanyoleta! Primer de tot, pren-t'ho amb paciència. Baixar de pes és quelcom que s'ha de fer a poquet a poquet i amb seguretat. Si anem massa ràpid podem tenir problemes de salut i patir efecte rebot, o sigui, engreixar ràpidament el que s'ha perdut. I voler aprimar massa ràpid és el que fa que perdem la força de voluntat. Com que esperem resultats ràpids ens desanimem quan no els veiem, per això és clau que et mentalitzis de que ha de ser un procés lent. Fer esport és fonamental per aconseguir un bon pes, 4 o 5 hores a la setmana està molt bé. Pel que fa a l'alimentació, en realitat no cal que facis cap dieta especial, només que mengis equilibrat seguint les indicacions de la piràmide alimentària. Donat que estàs en edat de creixement és molt important que parlis amb el teu metge i li demanis ajuda, ell/a et podrà anar donant pautes de forma concreta sobre quina alimentació has d'anar fent i anirà controlant el teu estat de salut. I recorda que tant important és tenir un bon pes i una bona salut com tenir una bona autoestima, així que no t'obsessionis massa amb aquest tema, recorda que tens tota una vida i l'has de gaudir! Molts petons!!