amics
Hola, tenc 15 anys i vaig a una escola que imparteix cursos fins a 4t d'Eso, aquest any he començat 4t però no m'hi sent gens a gust, no tenc amics perque tots els que de petits ho erem ara han canviat i hi ha una nina que amb sa meva opnió se creu molt qui és que ha fet que tots els que abans estaven al meu voltant s'hagin posat en contre meu i jo no he fet res, no som sa unica que passa per això a sa meva classe però la diferència és que les altres despres tornen a picar i es tornen a fer amigues, però a mi no m'agrada que m'hagin tret del grup, tot va començar, o jo crec que va se aqui, fa bastant de temps perque jo no tenia mòvil i supós que per això no m'avisven per anar a fer voltes o al cine o coses d'aquestes però no estic segura, quan em varen comprar el mòvil pensava que tot s'hauria acabat però no seguien quedant i a mi ningú m'avisava si els trobava pel carrer no me saludaven, passaven de jo i ara s'han posat en contre mesu, diuen coses que jo que no crec que siguin certes perque no tenc record de que hagi passat això... Vaig intentar parlar-ne amb els meu pares i ells m'entenen però diuen que jo anomés me queda un any i que m'he d'aguantar un poc. A mi m'agrdadaria canviar d'institut per així desepareixer de tota aquest gent però mumare diu que aguanti i que l'any que ve anaire a un altre insti però alla hi haura tots els meus "amics" aixi que jo vull anar a l'institut de sineu i mumare diu que no, que està massa enfora i que el meu germà ja va a manacor i jo tb hi hauré d'anar. Necessit un canvi ja!!! me pas ses hores triste i a vegades plorant, la setmana que ve xerrare amb el meu tutor però no crec que canvii res. Tu que faries?¿ gràcies
InterPersonal

Hola! Entenc que no deu ser gens fàcil estar en la teva situació. Jo penso que has fet molt ben fet parlant amb els teus pares i està molt bé que en parlis amb el teu tutor. Però si et demanen que aguantis aquest curs suposo que és perquè no deu ser fàcil canviar d'escola a aquestes alçades de curs, per tant, el que jo faria és buscar amics nous en altres llocs que no siguin l'institut. No sé si fas alguna extraescolar, ja que seria un bon lloc on anar a buscar i conèixer gent nova. Prova a apuntar-te a activitats extraescolars on puguis conèixer altres noies i nois i així poder aguantar millor aquest últim curs a l'escola. No et rendeixis, n'estic segura que trobaràs gent nova amb qui poder establir una bona amistat! D'altra banda, si no poguessis aconseguir-ho una altra solució seria parlar amb el teu germà gran i demanar-li consell, ell segur que et donarà un cop de mà, fins i tot potser podries anar amb ell i els seus amics de tant en tant. Què et sembla? Tu no et tanquis cap porta i no deixis de lluitar per aconseguir el que vols, ser feliç!
Molts ànims preciosa!
Marina Marull www.interpersonal.cat