Necessito varis consells.
Hola! Necessito la teva ajuda! En aquesta consulta t'escriure varis problemes..
- Aquest curs he començat 3r de l'ESO i ha estat un canvi brutal envers els altres cursos.. jo sempre he estat més de llengües que de ciències però aquest curs m'està costant moltíssim.. Totes les meves notes són justíssimes quan sempre he estat de notables i excel·lents. Em podries recomanar alguna manera per estudiar? T'ho agraïria moltíssim.
-Tinc moltíssims problemes amb ma mare i porto així des dels 6 anyets.. no sé com portar-ho tot ja.. Des que ella i el meu pare es van separar m'ha estat ficant les culpes dels seus problemes, cada dia està a crits amb mi i fins i tot em pega.. M'ha arribat a fer molt de mal, li tinc molta por i no sé com poder estar amb ella bé.
-Porto gairebé 5 mesos amb el nòvio, és un any més que jo però ell viu a més de 200 km i és fa complicat veure'l potser un dia al mes.. Ell la virginitat ja l'ha perduda i fa dies que em comenta de fer-ho.. Jo tinc pensat fer-ho algun dia o altre amb ell però no sé quan estaré preparada.. i no sé com dir-li per què no es quedi malament.. a més estic molt acomplexada perquè ma mare sempre m'ha dit que estic grassa, que sóc horrible.. i doncs tinc por de que no li agradi el meu cos.. a més tinc els pits petitíssims necessitaria consells perquè em cresquessin perquè he de portar tops i tot..
-Un altre problema és que els meus amics ara s'han dividit perquè s'han enfadat entre ells i jo m'he quedat al mig, intento gestionar-me tant com puc el temps amb tots però sempre s'acaben enfadant.. Jo em sento millor amb una part del grup que amb l'altra però em sap greu deixar de banda a l'altra part perquè no vull fer-los sentir malament.. i no vull que s'enfadin amb mi..
Sento escriure't això tant llarg però és que necessito la teva ajuda i t'ho agraïria moltíssim de veritat..
Una abraçada molt forta.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. A veure com et puc ajudar. Anem per temes:
1- sobre els estudis: pots parlar amb una professora que tinguis confiança per veure què pot estar passant. Els professors saben fer un bon diagnòstic de tot això. Pel teu compte, intenta organitzar-te per portar les coses al dia i demana ajuda a professors quan no entenguis alguna cosa. Estudia una mica cada dia si cal, fent parades cada 45 minuts per aixecar-te un moment i distreure l'atenció. Així estaràs més concentrada el rato que estiguis estudiant. Pensa també la importància de poder solucionar tots els altres temes que et p`reocupen o que almenys tinguis un ajut per parlar amb alguna persona de confiança perquè les preocupacions poden interrompre la concentració.
2- Relació amb la teva mare: és molt important i et mereixes poder canviar aquesta situació. Has de parlar amb algun adult de confiança, algun altra familiar o algun adult fora de la família ( professors, monitors, etc). Algu que et pugui escoltar i donar un cop de mà! Molt important!! No és la teva responsabilitat gestionar els problemes entre els teus pares!! Sola potser serà complicat, per tant repeteixo, explica la situació a algu!!
3- Nòvio: doncs si no estàs preparada, no ho estàs!! Respecte el que tu vols. Tu vals molt!! Si s'enfada , pensa: vols estar amb algu que no et dongui suport quan no veieu igual una cosa? Digua-li que ara mateix no pots, no et sents preparada i que prefereixes seguir a poc a poc disfrutant de la sexualitat amb el que ara també et sents comode! És igual de divertit! Fer-ho és una cosa més i t'ho passes bé igual fent altres jocs sexuals.
4- Amics: ha de ser molt estressant està en aquesta situació. Dóna't un paron. Estigues amb qui et ve de gust!! No pots fer feliç a tothom. És impossible. Si sou bons amics no perdreu l'amistat amb aquest tema
Ànims! Tot es pot resoldre!! Eli Aulet www.interpersonal.cat