Sóc timida...😭😭
hola tinc 12 anys i sóc timida. Desde petita ho he sigut. Ara que sóc gran vull deixar de ser timida però nose com fer-ho...
Apart se ser timida, hi ha alguna manera per no possar-te vermella quan parles amb algú?
Gràcies❤️❤️
InterPersonal

Hola Sensenom07!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Sovint la timidesa no ens deixa fer allò que realment voldríem, i com més ho evitem més ens costa afrontar-ho. Per tant, et recomanem que quan vegis que la timidesa "treu el cap" intentis fer-li front i no deixis de fer allò que faries si ella no hi fos.
Posar-nos vermell és una resposta a una sensació de vergonya (la por al judici dels altres). Llavors, intentem controlar no posar-nos així i encara és pitjor, oi? Per tant, has de deixar de controlar si t’hi poses o no, i en canvi pots provar de fer les següents estratègies:
- Respirar a fons abans de començar a parlar amb algú o practicar tècniques de relaxació a casa.
- Dirigir l’atenció al que estàs dient o escoltant el que et diuen, sense posar atenció a si estàs o no vermella.
- Provocar tu la sensació de posar-te vermella i així ja ets tu la que ho decideixes i ho controles, abans que decideixi el teu cos.
- Dir en veu alta que estàs nerviosa o que no saps què dir, o que quan estàs una mica nerviosa et poses vermella. Quan diem com ens sentim o que estem nerviosos, automàticament ens anem relaxant, perquè ja no tenim res a amagar.
Reconèixer els teus valors com a persona i reforçar la imatge que tens de tu mateixa, evitant dependre de l'opinió dels altres t'ajudarà a que posar-te vermella no et preocupi tant. T'animem a que ho provis!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat