Més verdures, menys carn[7]
Hola! :D
Fa bastant temps que m'estic plantejant la idea de fer-me vegetariana. He vist molts vídeos i he mirat moltes pàgines a Internet de com tracten als animals que menjem. Em sembla una bestiessa! També m'he informat i sé que amb una dieta variada però vegetariana puc arribar a ser molt més sana que ara, i tindria una esperança de vida més llarga. Per això i per molt més vull pendre la decisió de deixar de menjar carn. Ara, el problema és que tinc 14 anys. He estat mirant pàgines webs i he llegit que no importa l'edat que tinguis, mentre menjis tots el nutrients que necessites. També he descobert que hi ha molts altres aliments que tenen els mateixos nutrients que la carn i el peix. M'agradaria saber si això és veritat. La meva idea seria anar a un nutricionista i explicar-li el canvi que vull fer i que m'ajudés a preparar dietes vegetarianes. Un altre problema seria els meus pares i família. No crec que puguin arribar a aceptar la meva decisió. Com puc dir que vull ser vegetariana perquè o acceptin?
Sara Bujalance

Hola BlueFace! És comprensible que la teva família no accedeixi a que facis una dieta vegetariana perquè estàs en edat de creixement i el teu cos té necessitats nutricionals específiques i complexes per poder desenvolupar-se correctament. Per aquest motiu et recomano que postposis la decisió de no menjar carn fins que siguis gran. Un cop hagis crescut torna-t'ho a plantejar. Si tot i així és una cosa molt important per a tu i vols començar ja, hauràs de parlar amb els pares i demanar-los que et portin a un nutricionista per tal de que et faci una dieta sense carn però amb la que el teu cos rebi tots els nutrients que necessita. El que NO has de fer mai és fer una dieta vegetariana sense supervisió mèdica perquè seria molt perillós per a la teva salut i creixement. Una altra cosa que pots fer és informar-te de forma més detallada sobre quin és el procés que fan moltes indústries ramaderes, ja que en l'actualitat n'hi han moltes que fan créixer i sacrifiquen el bestiar de forma ètica i responsable, aplicant-los sistemes amb els que no pateixen dolor, anomenats "sacrifici humanitari de la ramaderia" (en castellà sacrifico humanitario del ganado). Molts petons!!