Problema
Hola,
sóc una noia de 17 anys que de tant en tant com alguns joves ha sortit de festa, però un cop no sé el perquè, em va deixar d'agradar bastant sortir de festa. La majoria de cops que em diuen per anar de festa m'ho haig de pensar molt i al final acabo per dir que no. Fins ara no creia que em perjudiqués molt però ara que s'acosta cap d'any, vull intentar sortir amb els amics i que sigui una festa boja però tinc por de que no em vingui de gust o que no m'ho passi bé.
També hi ha el problema de la música, els meus amic els hi agrada escoltar i anar a uns concerts que a mi no m'agraden i tinc por que per cap d'any hi vulguin anar.
Creieu que ho puc resoldre d'alguna manera? Que és normal que a una adolescent no li agradi sortir gaire de festa?
InterPersonal

Hola honor2!
a veure si t'ajudo... per començar i per sort (sinó el món seria molt avorrit) no tots som iguals ni ens han d'agradar les mateixes coses. A tu, no t'agrada sortir de festa, i què? Ni ets la única, ni ets la primera que li passa. Segur que tens moltes altres maneres de passar-ho bé. Pel que m'expliques el fet que no t'agradi la música i l'ambient que els hi agrada als teus amics pot tenir-hi a veure molt. t'aconsello que t'obris a conèixer gent nova amb qui comparteixis gustos musicals i d'esbarjo, així sabràs realment si el que no t'agrada és sortir, o relament el que passa és que com no t'ho passes bé, no vols sortir (cosa completament lògica!) els amics sempre hi seràn, però hem de tenir varietat perquè no passin aquestes coses. amb uns t'ho passaràs bé de marxa, amb d'altres fent esport, amb d'altres podràs confiar-los els teus secrets més íntims. A la teva edat, t'estàs definint com a persona i és important que no et tanquis en un sol cercle sinó que t'obris a noves experiències i a noves amistats, i això ho pots fer sense deixar de banda els teus amics de sempre, que si ho són de veritat, no els perdràs mai.
Marina Marull, psicòla a InterPersonal Vic. www.interpersonal.cat/marina.marullpsicologa@facebook.com