Adiccio alcohol i ansietat
Hola. Sóc una adolescent de 16 anys i fins ara sempre he estat una noia amb facilitat per patir qualsevol addicció. Fins ara no eren coses importants, com menjar o videojocs, ja que no em podia controlar i podia arribar a passar dies sencers jugant sense sortir de la meva habitacio. Però fins fa uns mesos he començat a prendre alcohol. Les primeres vegades només per tastarlo pero poc a poc no se com he arribat al punt en que tinc una forta necessitat de prendre'n. He arribat a beure 1 litre diari i no se com parar. Els meus pares saben que estic prenent alcohol pero no li donen gaire importancia, nomes m'adverteixen. A casa sempre hem tingut molts problemes, els meus pares estan divorciats i la nostra relacio es horrible. No se si es per culpa de la meva adiccio, pero em sento molt sola i ultimament tinc atacs d'ansietat. Vaig tenir una epoca als 13 anys on tambe tenia i em vaig autolesionar pero ho vaig superar, i de la mateixa forma que l'acohol els meus pares van veure les ferides pero l'unic que feien era tractarme pitjor. Tinc molta por a recaure.
Sento les faltes ortografiques [tinc el teclat desconfigurat]. Gracies per la vostra atencio.
InterPersonal

Hola Holis12!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança! Agraïm la teva valentia en explicar el que t'està passant. Sabem que no és fàcil reconèixer que tenim una addicció i que la cosa s'està escapant de les teves mans.
Potser els teus pares no són conscients de que realment el teu consum d'alcohol s'està convertint en un greu problema, i de que ho estàs passant tan malament. T'aconsellem que ho parlis amb algú de confiança i que demanis ajuda. Es necessita molt de coratge per demanar ajuda, ho sabem, però val la pena. Què et sembla si demanes hora de visita al teu metge de capçalera i li expliques el que et passa? No deixis passa més temps!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat