Nescecito ajuda
Hola,
Tinc un problema d'autoestima, aquest any e tingut un problema d'amistat i dons aquestes "amigues" nomes em volienfer mal i em criticaven i esclar jjo mo vaig creure.
Eren amigues meves, i desde aquell dia no em sento be no em ser defensar, no m'agrado etc. I no ser que fer ajuda sisplau
InterPersonal

Hola Amonim!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
És molt important acceptar-nos i estimar-nos tal com som, independentment del que les teves "amigues" et diguin! I com ho fem això? T’aconsellem un petit exercici que et pot ajudar! L’objectiu és aprendre a donar la importància que té cada cosa a la vida: avalua del 0 al 10 tots els aspectes de tu mateixa (no només el físic). Avalua què t'agrada de tu, més enllà de què pensen els altres! Si ets tu mateixa qui té clar com ets i el que t’agrada (tot i els aspectes que no t’agradin tant) aprendràs a estar satisfeta sempre.
Quan facis el llistat has de pensar tant en l’aspecte físic com en les teves habilitats socials i altres qualitats; I també, com aprofites aquests elements positius en tots els àmbits de la teva vida (tu mateixa, qualitats a l'hora de relacionar-te, estudis, família, temps lliure, etc.).
Si en el teu dia a dia intentes fer allò que t’apassiona i portes al dia les teves responsabilitats, si cuides el teu estil físic amb cura i saludablement, i mantens relacions positives amb els altres, et sentiràs satisfeta de com va la teva vida i la teva autoestima serà l'adequada! Aquest és el secret per tenir una bona autoestima! ;) No deixis que l'opinió dels altres faci minvar la teva autoestima i et faci sentir malament! Endavant bonica!
Una abraçada ben forta i bon estiu!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat