No se que fer!
Hola adolescents... Us envio això perquè tinc un problema. Fa gairebé quatre setmanes vaig viatjar a l'estranger per estudiar anglès. Vaig marxar a Estats Units, amb la família del millor amic del meu pare, que té una filla de 19 anys i un fill de 16. Jo n'estic a punt de fer 15, així que quan surto vaig amb els amics del noi. Son un grup que és dels millors de l'escola, són els únics que no fumen i són tots responsables...
En aquest grup hi ha un noi que em va cridar l'atenció quan el vaig conèixer; alt, atractiu segons el meu gust, simpàtic, divertit i madur. Té 17 anys però quan es posa seriós o hi ha una situació en la que no hi lliguen les bromes, no li posaria menys de 20. Jo també li vaig agradar, però la part graciosa és que té nòvia. Vam parlar del tema i vam quedar que ens havíem de mantenir al marge, que si algun dels dos sentia massa del que hauria de sentir ens separaríem i deixaríem de parlar durant uns dies. Al principi tot anava bé, però un dia va penjar una foto amb la seva nòvia i no vaig poder evitar posar-me gelosa. Vaig dir-li que havíem de deixar de parlar, i ell feia que no ho entenia. Al final vam quedar que m'obriria el dia següent per acabar-ho de parlar, però no ho va fer. Van passar quatre dies i jo encara esperava que m'obrís. Em va bloquejar al snapchat, i jo no entenia res, fins que em vaig decidir a preguntar-li. Em va dir que tot havia sigut un malentès, que ho sentia molt. Vam acabar bé, però a mi encara m'agradava, així que li vaig dir que no li parlaria fins que no estigués preparada. Fa dos dies, diumenge, a les 11:30 de la nit van trucar a la porta de casa. Els pares dormien i el gos estava a baix amb els germans i jo. Quan la germana va anar a obrir la porta ens vam quedar flipant, perquè era ell, el noi que m'agrada. No va quedar clar el per què de la visita, però ens va explicar que un dels seus amics li havia fet una broma i li havia dit que estava a casa nostra, per això ell havia vingut. Els nois es van quedar jugant a la play fins les 00:30, i però jo fins les 00:00, que me'n vaig anar a dormir i vaig despedir-me, no vaig dir res.
El dia següent em va obrir per snap i em va dir que la nit anterior m'havia vist preciosa. No ho entenc, de veritat. No li parlo perque l'he d'oblidar, i representa que ell ho entèn perquè és pel bé dels dos, i l'únic que se li acudeix és venir-me amb que em va veure preciosa?
Ajuda, aquest noi està com una cabra o soc jo que no l'entenc???
InterPersonal

Hola Anna!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
És normal que estiguis confosa! Quan algú no sent el mateix que nosaltres i a més hi ha una tercera persona pel mig (en aquest cas, ell té nòvia) el millor que vas fer és posar distància entre vosaltres, tant física com virtual, per no patir ni donar-vos falses expectatives.
El que podries fer és parlar-ho amb ell, amb la intenció de resoldre aquesta confusió que t'està generant. Si ell encara té nòvia i està confós, que s'aclareixi primer abans de fer-te ballar el cap i el cor. Mentrestant si ell segueix igual, la nostra recomanació és que et mantinguis com fins ara, encara que no sigui fàcil!
Una abraçada ben forta i bon estiu Anna!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat