Estrès!!
Hola!
Tinc un problema bastant gran en tema estrés. Ara mateix tinc 16 anys però porto des d'els 12 "acumulant" estrés. El problema és que no només és durant el curs (deures, exàmens i altres), també durant les vacanses (concerts i cursets). El cas és que sóc una noia molt activa i no paro mai quieta.
Sempre estava de l'institut al conservatori, del conservatori a la hipica, de la hipica a teatre... en resum, que no parava mai, tot això sense contar tots els examens i deures de l'institut.
Aquest any, però, vaig pensar que havia de deixar algunes coses perquè amb tot no podia i em vaig quedar amb l'institut i el conservatori, però tot i així encara he anat més estressada aquest any que els altres.
La cosa és que em vull dedicar a la música i em poso 100% amb ella perquè he d'intentar superar-me cada dia a mi mateixa i només que baixi una mica m'he de tornar a posar les piles, però no puc deixar els estudis de banda i molt menys ara que començaré el batxillerat.
Més d'una vegada he caigut en depressió, però no vui que em torni a passar!! Em podrieu ajudar en això sisplau? Algú consell antiestrès??
Moltíssimes gràcies!
InterPersonal

Hola gateta,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Carai quin ritme de vida que portes! És natural que sentis que t'estresses i que no ho atrapes tot!
L'any passat ja vas començar a afluixar el ritme i és fantàstic, perquè el nostre cos ens dóna pistes sobre com se sent, i l'estrès és un gran indicador que estem forçant la màquina.
Potser hauries de disminuir una mica la teva exigència i buscar algunes estones al llarg de la setmana on no estudiïs ni et dediquis a la música. Per exemple els diumenges. Que sigui el teu dia "lliure". És molt important compaginar les estones d'estudi amb estones d'oci, perquè ens ajuden a refrescar el cervell i ens oxigenen. Per tant, fes-te un petit pla setmanal amb les estones d'oci i també les de relax (per exemple mirar una peli, un bany calent, fer meditació....). Així et podràs carregar d'energia positiva ;)
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada i bon estiu!!
www.consultajove.cat