Ns que fer
Hola!
Mai havia pensat d'escriure res del dia a dia.
Visc a un poble a prop de Barcelona, allà no timnc amics ni amigues com així és diu. Bé timx unes quatre nenes que de vegado quedo, però no és que no tingui una mega relació. Però elles no van el meu insitut. En el meu institut no tinc amics, a veure tampoc és que en facin bullying ni res per l'estil. Però, o sigui ningú em fa res però a la vegada ningú és preocupa pee mi. No sé si m'explico. Al poble no wm coneix casi ningu. Vaig a un càmping els caps de setmana i a l'estiu que em cambia la vida, literalment. Allà sóc aixi dir la "popular" on tothom m'estima. Som com una familia m'agrada estar desde els petits fins els més grans. Tothom ens preocupem entre tothom. L'umica cosa quen no ens diferencia és que no portem el mateix cognom, però si ho fos possible ja et dic jo que ens el possariem. Timc moments inolbidables ple d'alegries, amb gent magnifica. De vegades penso que perque a l'institu no tinxc aquesta relaciò?? Amb els del camping pasa una estona sense veurens i ja ens trobem a faltar, ens estem enviant missatges, trucant... però... amb els del institut duramt l estiu no parlo mai i la veritat és que no els trobo gens mi mica a faltar.
Un altre cosa que em preocupa és que jo, el mes que vé faré 15 anya i mai m'he liat, ni m 'he donat cap petó... Com evident mai no he tingut novio. Les meves amigues totes han tingut novia i la majoria ja s'han liat. Elles ja pensen en fer altres pasos.. i jo encara no he pasaat ni el primer pas. Estix una mica preocupada. Que m'acosselles que faci??
InterPersonal

Hola!
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenem que et pugui preocupar una mica aquest tema, però tu mateixa dius que no trobes a faltar les teves amigues de l'institut durant l'estiu. Pensa que una relació d'amistat ha de ser recíproca, és a dir, que totes dues parts han de donar i rebre més o menys el mateix. Així doncs, si vols sentir-te més a prop de les companyes d'institut, potser et tocarà a tu iniciar aquesta relació i enviar algun missatge aquest estiu.
Per altra banda, pensa en quines coses fas al càmping diferents a les que fas a l'institut. Dius que tu canvies, quines coses canvien? què fas diferent? com et comportes? Potser si comences a comportar-te igual a l'institut, pots canviar aquesta sensació... A vegades ens toca a nosaltres fer el primer pas ;)
Pel que fa als petons, suposo que has llegit aquest article:
Tots tenim el nostre ritme, i no podem comparar-nos amb els altres. Quan sentis que et preocupa, pensa: què prefereixes? Fer-te el primer petó amb una persona que no t'agradi perquè "toca"? o fer-lo amb algú amb qui et vingui de gust?
Una abraçada bonica! i bon estiu!
www.consultajove.cat