Estic moolt gelosa! És normal?
Holaa!!
Mireu, des del 18 de novembre que tinc nòvio, i me l'estimo molt i tinc moltíssima por de perdre'l...perquè la noia que li agradava abans que jo, és guapíssima i està molt bona, i ell sempre està amb coses del tipus ''ella em va deixar marcat'' però vol dir això que l'estima? Perquè a mi em demostra que m'estima, i quan m'abraça ho fa com si tingués por de ser jo la que marxi corrents. Però, llavors, a que treu cap dir això? És com si no volgués mentir, però al mateix temps m'estimés a mi...i....estic molt confusa. De totes maneres jo sempre acabo perdonant a tothom i per això tinc por, perquè i si me la fot la noia (no ell) ? perquè ara ella està com ''perseguint-lo'' per separarlo (si, ella es aixi...tot i que quan ell em deixi, ella ja no el voldra)....els meus amics li estan obrint els ulls al noi pero ell no fot ni cas...u.U estic molt estranya!!
InterPersonal

Hola SnookieBumble. Sóc l'Assumpta.
Sí, els gelos són normals. Tots i totes al llarg de la nostra vida hem sentit gelos o gelosia...En el fons venen donats per la por a perdre una persona. És normal sentir-los, com és normal sentir ràbia, tristesa, dolor, alegria, etc. El que no és bo és que ens "arrosseguin". Hem de saber d'on venen i com gestionar-los. Pel què expliques el teu nòvio t'estima i t'ho demostra, però no pot evitar de tant en tant fer referència a ella...Això per un cantó demostra sinceritat però al mateix temps una mica de confusió. Crec que heu de parlar bé del tema, i quan dic "bé" vol dir amb temps, tranquilitat, etc. Ell t'ha d'explicar el què li passa i tu a ell també i heu de deixar clar per on passeu els 2. Una altra cosa, quan dius "si me la fot la noia, (no ell)" no ho acabo d'entendre. Si finalment passa alguna cosa entre ells 2 és responsabilitat de tots 2 i no només d'ella. És més, en relació a tu, és ell el responsable de donar-te una explicació. Un consell: parleu-ne i tingues més confiança en tu mateixa. I un altre consell: no vagis pel món perdonant a tothom...per amor no es perdona tot.
Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat