Necessito sortir d'una depressió sense que ningú es senti culpable
Hola, sóc una noia de 14 anys. Resulta que l'any passat els meus pares es van divorciar "amistosament", ningú so esperava. A partir de aixo vaig començar a enfonsar-me. Tinc una germana mes petita que jo, ella fa molt esport jo sóc mes d'arts sobretot art dramatica. La familia del meu pare que es molt esportiste tenen un clar favoritisme per la meva germana i esque fins i tot ella o diu. Però la familia de la meva mare que es amb la que millor em porto aquest any a patit moltes desgracies amb temes de salud. Tot plegat m'ha fet entrar en una espècie de depressió del qual no puc sortir. Els meus pares em pregunten si estic bé i jo sempre responc que si perquè se que si els i dic es sentiran culpables i prou malament o estan passant ja. Que faig? Com em desfugo? Els i he explicat a amics meus i l'unic que fan es mirar-me com si fos un gos abandonat. Necessito ajuda, estic a punt d'explotar ajudeu-me siusplau.
InterPersonal

Hola Anonim!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem com et sents, però potser el que hauries de fer i t'ajuda a millorar el teu estat d'ànim és parlar amb els teus pares. Segurament ells estan aquí amb tu pel que necessitis i fixa't que quan et pregunten si estàs bé és perquè potser noten alguna cosa diferent en tu. No es tracta de que ningú se senti culpable, si no de mirar pel teu benestar i buscar la manera de que tu estiguis millor. Busca un moment de tranquil·litat i parla amb ells, veuràs com et sent molt millor després de fer-ho.
Una altra cosa que pots fer és parlar amb algun adult de la teva família amb el qual tinguis confiança: una tieta, una cosina... amb qui tu vulguis i que t'ajudi a portar aquesta situació que estàs vivint de la millor manera possible.
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat