necesito ajuda
Hola em dic Maria i tinc 16 anys. Sempre he sigut tímida encara que crec que cada vegada ho soc menys, m’ha costat relacionar-me amb la gent i tinc poca seguretat.
La veritat es que tinc baris problemes, un d’ells és que sempre ma importat molt l’opinió que tenen els altres sobre mi i el que diuen a les esquenes, si escolto que en parlen malament sempre em venen baixons i encara més si són persones a les que veia com a amigues de veritat i després no tinc valor de dilsi que m’ho digin a la cara o per provar de solucionar-ho, quan em va comença a afectar va ser quan la meva millor amiga que tenia des de que tenia 3 anys em va dir que ja no volia ser-ho i va començar a posar a tothom en contra meva dient-me a mi i a les altres amigues que érem unes rares sense cap motiu, i no paraven de posar-se amb nosaltres i justament va ser quan vaig començar a perdre la timidesa molt ràpidament però després d’això vaig perdre la seguretat en mi i em vaig deprimir molt, no sabia que havia fet malament. Encara segueix dient coses a les meves esquenes i burlant-se dels meus defectes.
Un altre és que m’han fet el buit (però no estic segura) se que és quan et deixen de banda i passen de tu, doncs el que passa es que sempre des de que era petita m’ajuntava bastant amb una que és deia Anna i l’altre Laia, sempre que sortíem per donar una volta o a les extraescolars es posaven a parlar elles i em deixaven de banda o bé jugaven i s’allunyaven de mi i jo havia de fer com de ‘’gos’’ , li vaig dir a la meva mare, però ella em deia que no els i fes cas i que ja parlaria amb la mare de la Laia, li vaig dir que no ho fes però ho va fer igualment, cosa que encara va ser pitjor perquè llavors venien amb mi a la força i actualment nomes em parlen per si pujaré amb alguna d’elles a l’institut per no anar soles, resumint-ho sembla que m’utilitzin..
Ara des de que vaig començar la ESO que tinc un grup d’amigues nou, però elles també passen de mi, fins i tot sembla que sigui invisible per elles, sempre queden per anar al cine, s’espliquen els secrets, queden totes per les tardes i a mi mai m’avisen, només a l’estiu per anar a la piscina i a la fira. Més d’un dia els hi vaig preguntar per quedar i la resposta que em van donar va ser: no et preocupis, ja quedarem a l’estiu. I això em va fer bastant de mal i no se que fer sento que no encaixo en lloc, amb qui mes em parlo es amb la meva millor amiga que és l’unica que m’enten, encara que a vegades ella no em deixa parlar perquè parla moltíssim i casi sempre m’interromp quan parlo, tothom té defectes. També m’agradaria tenir mes amics i em sento molt perduda. Es cert que em costa molt parlar i treure tema a la gent i potser per això em deixen de banda però no estic segura...
Faig ballet, cosa que m’encanta però allà també em deixen de banda, si a vegades intento de parlar amb elles m’ignoren o em contesten malament o intenten de deixar-me malament, he pensat de canviar-me d’acadèmia moltes vegades però és la millor de la ciutat i no vull baixar el meu nivell.
A vegades penso que potser no n’hi ha per tant i que exagero massa però arriba a un punt que ja no se que fer ni quin es el meu problema i em deprimeixo moltes vegades i no trobo cap motiu.. necessito ajuda
InterPersonal

Hola mariia!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs crec qeu és hora de decidir de treure't aquest personatge que portes a sobre i comencis a sortir tu!! Com és la part de tu que t'agrada?? com ets tu quane stàs feliç i contenta? i quan estàs amb gent amb qui ets sents bé?
si ho defineixes i hoe scrius a un paper coneixeràs una part de tu més positiva.
Hem de buscar en les excepcions els nostres canvis!! Si vols canviar es tracta d'esforç i valor!! Mentre deixis que els altres siguin tan importants i manegin la teva vida et seguiràs fent mal!!
És hora qeu surti la teva aprt riallera i de disfrutar!!! Comença a rescatar-la i a fer coses que t'agradin!!
Eli Aulet www.interpersonal.cat