Read😆
Hola mira, sóc una noia que té 13 anys.
No m'agrada llegir però els meus pares m'obliguen i llegeixo davant d'ells...(però llegint amb el cap). L'any passat (a 1r d'eso) sempre em tocava llegir davant de la classe.I em possava bastant nerviosa (més què res perquè mentre llegia pensava amb el noi que m'agradava i no ho podia evitar).
Faig aquesta consulta perquè no vull que l'any que ve (a 2n d'eso) em passi el mateix.
Què puc fer per no possar-me nerviosa quan llegeixo oral?
No sé si és normal però quan llegeixo llibres en català i castellà amb el cap, llegeixo molt bé i bastant ràpid (i em paro en lo de les comes i punts).
Desde petita fins ara, he parlat i llegit amb català però quan parlo o llegeixo en castellà... em costa MÉS.
Per altre banda m'agradaria llegir oral quan no hi hagués ningú a casa (però sempre hi ha algú), i no sé què fer...
-->Necessito consells sobre el què puc fer per no possar-me nerviosa quan llegeixo davant de la classe!!
Gràcies❤️
InterPersonal

Hola Sensenom07,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
El que expliques és força habitual. Quan hem de parlar en públic (o llegir), sovint ens posem més nerviosos i sentim que no ho fem massa bé. De totes maneres et direm que és una percepció molt individual, és a dir, ni nosaltres ho fem tan malament, ni els altres estan tan pendents de nosaltres com per adonar-se'n. Així que procura no posar-te aquesta pressió.
Pel que fa a guanyar més seguretat per llegir, l'única via és la pràctica. Aprofita l'estiu per practicar la lectura en veu alta. I si estàs amb la teva família, per què no proves de llegir-los a ells? Podeu fer una estona de lectura, on tu els vagis explicant històries... o a l'hora de dinar a un restaurant, llegeix la carta en veu alta.... comenta alguna notícia i llegeix-la per ells...
Així no sentiràs que és una obligació i ho aniràs incorporant. De totes maneres, si tens alguna estona, sempre pots practicar tu sola.
Una abraçada i bon estiu!
www.consultajove.cat