DESESPERADA MOLT PRIMA
Holap, mercy per fer el consultori.
A veure des de sempre he menjat poquísim i he sigut molt prima, ara tinc 15 anys medeixo 1'58 (sóc molt baixeta i m'agradaria creixer més però se que no hi ha ninguna manera així que "que se le va a hacer") i peso 35kg, es molt poc! I vull agafar una mica de pes el metge ja m'ho ha dit i els meus pares. Pero com??? Per a mi això de mejar es un gran repte perquè jo vull mejar però de seguida em trobo plena i no puc menjar més. Hem podrieu dir aliments que m'ajudessin a guanyar pes ràpid o lent però que engreixin? Alguns consells? Qualsevol cosa que creieu que em pot servir d'ajuda per posarme una mica més gordeta.
Es que menjo poc perquè enseguida em sento plena i a sobre jo ja menjo moltes galetes, bolleries etc. Que en teoria engreixen però res.. Ah i una cosa en contra es que sòc molt nerviosa i sempre estic movent-me i fent esport en fin que no paro quieta ni un moment.
Moltisimes gracies i petonetsss.
Sara Bujalance

Hola Chica2000! El millor que pots fer per mirar d'aconseguir un bon pes és menjar equilibrat, de tot, variat i repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda). També pots fer un 6è àpat, el ressopó, fent un got de llet amb unes galetes, per exemple. Si veus que et costa menjar, menja més vegades però quantitats més petites. A part d'això, pensa que no hi ha cap aliment "màgic" que faci guanyar pes de forma ràpida (de la mateixa manera que tampoc n'hi han que facin aprimar). Pel que fa a la bolleria, embotits, etc. pensa que no és convenient abusar-ne, tot i que vulguis engreixar, ja que són aliments que consumits en excés poden provocar problemes de salut com colesterol o diabetis, per exemple. A més, si ets de genètica prima pots trobar-te que no t'engreixen i, en canvi, et puja el colesterol. Així que aquest tipus d'aliments de tant en tant sí, però molt sovint és preferible que no. També és important que tinguis paciència, encara estàs creixent i el teu cos s'està desenvolupant. Ja veuràs com a mida que vagi passant el temps el teu cos, tot i no engreixar, anirà prenent formes més adultes i tu et veuràs millor. Molts petons!!