Per que les meves 'amigues'em deixen de banda?
Hola!
Fa unes setmanes el meu grupet 'd'amigues' s'estaven comportant d'una manera molt extranya amb mi. Ni em parlaven, les veia amb linea el whatsapp i quan li parlo a una o parlo per un grup que tenim, em deixen amb visto. També he vist que han penjat vastantes fotos a l'Instagram de quedades que han fet sense mi. No se si he sigut jo que he fet algo malament... Si pogues fer amics rapidament no m'importaria tant. Però elles són les unicas bones amigues que tinc i a mi em costa moltíssim fer amics per que tinc molta vergonya. Els hi he preguntat milers de cops si els hi passa alguna cosa amb mi i em diuen que no, però desprès em fan això. Lo més bo de tot això es que quan encara estavem a l'insti, i quan encara no havia passat tot això, estava amb una del grup i començava a criticar a una altre del grupet. Que faig?
InterPersonal

Hola Pesol134!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Expliques que els hi has preguntat milers de cops si els hi passa alguna cosa amb tu, i elles t'han dit que no. Has provat d'explicar com et sents? Busca un moment de tranquil·litat on puguis parlar amb elles cara a cara, no per WhatsApp i explica'ls-hi que fa uns dies que et notes una mica distant del grup, com si no et tinguessin en compte i que això et fa sentir malament.
També et recomanem que ampliïs el teu cercle d'amistats, encara que et costi, com més gent sumis a la teva vida, més oportunitats de conèixer gent que es podrà convertir en bona amiga. No es tracta de substituir un grup d'amigues per un altre sinó de sumar gent a la teva vida!
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat