URGENTISSIM PER AQUEST DIUMENGE MAXIM
Hola, m'agradaria fer una consulta.
Mira, aquestes setmanes estic fent un casal d'estiu a un club i resulta que hi han dos grups, els que tenen de 9 a 12 anys i els que tenen de 13 a 15, (tenen horaris diferents enplan fan diferents activitats), i doncs, com ho faig amb la meva germana que té 10 anys, em vaig decidir apuntar al grup de 9 a 12 anys (jo en tinc 14), ho vaig fer per por de no fer amigues al grup dels de la meva edat, pero ara, veig que jo no pinto res en el grup dels peques i m'estic pensant d'apuntarme al dels grans, per que molta gent em pregunta que que faig en el grups dels peques etc, i de vegades els grans em miren una mica amb cara de enplan que fas en aquell grup, jo crec que fare alguna amiga, semblen simpàtiques, pero tinc por de no fer-ne, o de que els nens em mirin raro cuan fem alguns dels esports (tennis), per que soc una mica manca, i doncs etic feta un lio, per que em sento bé en el grup dels petits, pero vull fer més amics de la meva edat, ademés de que anirem a water world i no vull anar amb la meva germana sol per que quedare com una prima, prefereixo anar amb gent de la meva edat i passar-m'ho bé. ademés de que hi ha algun nen guapito jejejje:3 necessito consell, no sé en quin grup anar, ajudeume siusplau es URGENT PER LA SETMANA QUE BÉ ENSERIO!!!!.
Moltes gràcies
InterPersonal

Hola Meritxell!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot disculpa el nostre retard en la resposta i moltes gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres.
Què vas decidir fer finalment? L'única manera d'eliminar la por (por a fer el ridícul jugant a tennis, a ser jutjat, a caure malament i no fer amigues...) és enfrontant-nos-hi. Si intentem evitar allò que ens fa por, l'acabem alimentant encara més, i la por es fa més gran.
Sovint preferim quedar-nos en la "zona de confort" per no afrontar el que és desconegut i que no podem controlar. Però val la pena fer el pas i n'estem segures que si finalment vas escollir estar amb el grup de 13 a 15, el que et pertoca per la teva edat, t'ho vas passar d'allò més bé i vas conèixer molta gent!
Si et tornes a trobar amb una situació similar, reflexiona i afronta les pors que sovint apareixen, segur que no t'equivoques! ;)
Una abraçada ben forta i bon estiu Meritxell!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat