timidesa a la gent
Hola! Primer de tot gràcies per atendrem. Ja he fet dos consultes i sempre m'heu ajudat i sempre us pregunto a vosaltres aixins puc obrir una mica els meus sentiments a vosaltres.
Moltes vegades vaig amb gent que m'hi parlo molt poc pero m'agradaria fer-los riure i no ser tan tallat com soc varies vegades. Amb els meus amics que els considero una gran familia sempre s'ho passen be amb mi i mai ens aborrim però m'agradaria obrir-me a altre gent utilitzan el mateix carácter que tinc amb els meus amics. algú consell em podrieu donar perquè quan estiguin amb mi s'ho passin molt mes be?
InterPersonal

Hola Martí!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies a tu per les teves paraules i per la teva confiança! :)
El més important és que siguis sempre tu mateix i que et sentis còmode. Expliques que amb els teus amics, els que consideres una gran família, sempre s'ho passen bé amb tu, això vol dir que ets simpàtic i que ho portes dins, és una característica teva. El que podries fer ara és utilitzar les mateixes estratègies que utilitzes amb els teus bons amics, amb la resta de persones que et parles menys. Al principi et costarà més, però de mica en mica, aniràs agafant confiança i no et tallaràs tant.
Un cop comencis a fer proves, aniràs veient com et motives a fer més passos perquè veuràs que la realitat et sorprèn. Fes experiments i observa què et diu la realitat, més enllà dels pensaments que et limiten a fer passos. Recorda, si volem que les coses canviïn, hem de començar a fer les coses diferent!
Una abraçada ben forta i bon estiu Martí!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat