Ajuda (Y)
Hola,
necessito la vostre ajuda. No per a mi, sinó per a la meva germana.
Resulta que l’altra dia va dir-me que necessitava ajuda, el problema és que no he sabut com ajudar-la.
A veure, ella va dir-me que fa uns dies havia vist una foto d’una noia anorèxica on se li marcaven les costelles i tots els ossos i va explicar-me que aquell cos li havia semblat perfecte, bonic. Ella sap que està prima (perquè ho està molt) però vol tenir el ventre com el tenia aquella noia, no pla, sinó endins, que se li marquin les costelles.
No sé què fer. Estic molt preocupada per ella, no vull que es posi malalta per una tonteria així. Ella mateixa reconeix que això que li passa no és normal i diu que vol anar al psicòleg. El problema està en que no vol explicar res als pares (no pensis que no he insistit, perquè va ser el primer que li vaig dir).
Vaig donar-li la opció de jo parlar amb els meus pares i dir-els-hi que últimament ella no està bé, que no m’ha explicat els motius però que jo la portaria al psicòleg. (Una petita mentida, ja que sí que sé el que li passa).
Els pares però, voldran saber què li passa i l’atabalaran amb preguntes que ella no voldrà respondre, així doncs no sabem què fer.
Sé que el vostre consell serà que demani ajuda als pares, però si no vol i no trobem cap solució més, què puc fer? Necessito que vagi al psicòleg o algun lloc perquè l’ajudin. Jo no ho puc fer.
No sé si m'he explicat massa bé. Espero que hagueu entès el que ens passa i intenteu donar-nos alguna solució. Necessito ajuda, de veritat...
PD: Perdó per les faltes. I gràcies.
Sara Bujalance

Hola! T'has expressat perfectament. Entenc la preocupació per la teva germana, i em sap molt greu que li estigui passant això. Com bé dius, el meu primer consell és que parlis amb els pares tot i que ella no vulgui. La que en realitat no vol que parlis amb els pares és la malaltia, és una "trampa" habitual dels trastorns de la conducta alimentària. Mentre els pares no ho sàpiguen, la malaltia va creixent, empitjorant i fent de les seves. La manera de tallar això és parlar amb els pares i anar al metge. El millor seria que fos la teva germana qui parlés amb ells directament. Si cara a cara li costa molt, pot escriure una carta o e-mail (tu la pots ajudar a escriure) i enviar-li als pares per a que ho llegeixin sense que hi sigui davant. Sé que costa, però la solució passa per parlar amb els pares. Una altra cosa que pots fer, en cas de que tu siguis major d'edat, és portar-la tu directament al metge. Tu o un altre familiar major d'edat, una àvia, cosí, tiet.... Aquesta és també una opció, tot i que si ho feu, també és important que li acabeu explicant als pares. Sé que és una situació difícil, i això fa que la solució pugui no ser fàcil, i parlar amb els pares costa, però val la pena, de debò, encara que al principi la teva germana no s'ho prengui bé. Pensa que passat el temps ho entendrà i agrairà. Molts ànims i molts petons!!