està boig es vol suicidar____________sofiaIalexandra
Hola.
Tenim un company que te 17 anys i no està feliç, diu que es vol suicidar ja que diu que igualment tots acabarem al mateix lloc (morint).
Ell ja ha intentat tallar-se alguna vegada i fins i tot es plateja seriosament suicidar-se (tirar-se de un tren, literalment), ens va dir que ja feia temps que s'ho plantejava i que ara més enserio.
Li vam preguntar perque es volia matar, i ens va respondre perque era infeliç.
El vam intentar ajudar de manera que acabés reonant que era mala idea,però encara seguix pensant que es bona idea matar-se.
Vam pensar que lo millor que podiem fer es dir-li a algun familiar seu per ajudra-lo, però primer voliem parlar mb vostè.
moltíssimes gràcies.
cordialment.
Sofia i Alexandra
InterPersonal

Hola Sofia i Alexandra,
Moltes gràcies per confiar en nosaltres! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Sembla que la situació és força greu, així que teniu raó: és importantíssim parlar-ne amb algun familiar o adult de la vostra confiança. Podeu parlar amb els seus pares, o amb el vostre tutor (si encara hi teniu contacte). Si no us atreviu, també ho podeu comentar a casa i que siguin els vostres pares els que actuïn.
La vostra responsabilitat és notificar-ho a un adult. La resta és responsabilitat del vostre amic. És ell el que decidirà el futur de la seva vida, no ho oblideu. Els amics ens ajuden a fer-nos sentir bé, a passar bones estones però també hi són presents en situacions desagradables. Continueu recordant-li com d'important és per vosaltres, què us agrada de la vostra amistat i també destineu alguna estona a planejar activitats per tots.
Una abraçada ben forta!
www.consultajove.cat