Tinc un cacao!!
Ajuda'm si us plau!
Mira porto mes d'un any amb el meu novio, es una persona que m'estima molt pero es molt posesiva i gelosa. No hem deixa vestir com jo vulgui perque no vol que ningu es fixi en mi, no hem deixa parlar en amics, no hem deixa fer res! Aquet estiu vaig tot el mes d'agost al meu poble i tinc una colla d'amics l'any pasat vaig tenir una mena d'atraccio amb un de la colla, pero no va pasar res perque tenia novio. Pero aquet any no se que pasara! Moltes amigues hem diuen que deixi al meu novio perque jo no soc feliç, perque paso tot el temps amb ell, no puc estar ni amb les amigues ni amb la familia perque sino ell s'enfada. Estic una mica farta i cada cop que li fico en cara aquestes coses comença a dirme: ja no m'estimes, ja et vaig dir que et cansaries de mi... No se que fer! A mes es el meu millor amic i si el deixes deixariem de ser amics, pero es que no puc seguir aixi, hem sento atrapada. Ajuda!!
InterPersonal

Hola Laia,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El comportament que ens expliques és una situació de violència. Una persona mai ens pot obligar a vestir-nos d'una determinada manera i encara menys a allunyar-nos de les persones que estimem. És possible que ell tingui por a perdre't, però aquesta no és cap justificació per comportar-se així. Sigues valenta i fes-te respectar. Si sents que no ets lliure de ser com ets, talla amb aquesta relació, d'acord?
Un amic (i també una parella) ens estima per com som, per tant, si ens fan canviar.... potser és que no són tan amics com ens volen fer creure. Pensa-hi i actua per protegir-te.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat