Hola
Hola Adolescents tinc un dubte
Resulta que tinc 13 anys, i els meus pre estan divorciats i estic visquent amb la meva mare, i a vegades tenim dicusions fortes i em diu que soc penosa bueno em comença a insultar i jo penso que tot lo que hem diu ella es veritat i pff... a vegDes tinc ganes de fer una Locura, que hem podríeu ajudar! Gràcies!!
InterPersonal

Hola Martita,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
És veritat que a vegades quan ens enfadem acabem insultant o dient paraules feridores que realment no sentim. És com si la ràbia ens encegués i només busquéssim la manera de fer mal als altres. Segurament si arribeu a aquest punt, és possible que tu també fereixis a la teva mare amb les teves paraules.
Des del consultori et recomanem que, quan estigueu tranquil·les amb la teva mare, busquis un moment per parlar i explicar-li com et sents i demanar-li perdó pel que li has dit tu (si ho sents així). Llavors serà moment de pactar una estratègia per les discussions: Quan una de les dues digui "groc" (o alguna altra paraula clau), la discussió ha de parar i us heu de separar durant una estona (mitja hora, una hora o dues hores) i després la repreneu.
Proveu-ho, cal una mica d'entrenament i potser no us surt a la primera, però veuràs que a la llarga això us evitarà que les discussions tinguin tanta intensitat.
Una abraçada!
www.consultajove.cat