La meva autoestima ni tan sols existeix
Hola!
Tinc 13 anys, peso 55 kg i mesuro 1,65. La quesstió és que no estic gaire contenta amb el meu pes, odio les meves cuixes i les cames. A més tinc una mica de "piel de naranja", ma mare m'ha dit que això no es treu però que ja que menjo molt sa no sortirà més. Jo voldria saber ssi això es pot treure i com.
Petons
Sara Bujalance

Hola anonima12! El teu pes està bé, estàs prima! Pel que fa a la "piel de naranja" el millor que pots fer és dur una alimentació saludable, fer esport habitualment i no obsessionar-te perquè la "piel de naranja" és una cosa absolutament normal i natural en el cos de la dona. Pràcticament totes les dones en tenen, unes més i unes menys, però totes o gairebé totes. Això és així perquè té molt a veure amb el fet de tenir més hormones femenines. El nois, en canvi, tenen barba i pèl perquè tenen més hormones masculines. Tan normal és que una noia tingui "piel de naranja" com que un noi tingui barba. Així que el millor que podem fer és acceptar que forma part natural del nostre cos, que tothom en té i que el millor que podem fer per evitar que en surti més és menjar equilibrat i fer esport. I recorda que per tenir una bona autoestima és molt important que no basem la nostra autovaloració només en el físic. És important que et valoris de forma positiva en conjunt, per fora i sobretot per dintre, que et donis permís per tenir punts forts i punts fluixos com tothom, que t'acceptis tal i com ets i que et rodegis de persones que et facin sentir bé. Molts petons!!