Necessito ser més sociable
No tinc gaires amics i a vegades en sento sola. M'agradaria poder parlar amb més gent però sóc massa tímida i moltes vegades em quedo en blanc i no ser que dir. M'he proposat pel curs vinent intentar ser més sociable amb els companys de classe però no se com. Com puc intentar que no em costi parlar amb la gent?
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot et direm que la timidesa és molt necessària en la nostra societat! La timidesa ens ajuda a saber actuar en cada situació, perquè permet l'observació dels altres i així comportar-nos segons les normes de cada lloc.
Per tant, tampoc seria bo eliminar-la del tot, no creus?
Per altra banda, potser t'hauries de posar uns objectius més concrets. Per exemple: conèixer els gustos de la meitat de la classe. És a dir, proposar-te conèixer una mica més cada company de classe (sabent els seus gustos alimentaris, si fan extraescolars, si segueixen algun esport, si són lectors o miren sèries de TV....).
Veuràs com mica en mica et sentiràs més còmode conversant amb els altres i et serà més fàcil iniciar noves converses.
Una abraçada i bon estiu!
www.consultajove.cat