nois...
Hola.
Soc una noia de 14 anys, i tinc un problema amb els nois, i es que m'enamoro de qualsevol noi que sigui mínimament guapo i que hagi perdut algun segon per dedicar-me un somriure. i es una putada, perquè a la mínima que em miren, em fan algun petit somriure ja caic, i clar, després quan me'n adono de que ells no senten el mateix pe mi quedo destrossada, algun consell perquè no em torni a passar mes? Gracies.
InterPersonal

Hola onfire,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem la teva situació, però potser hauries de disminuir les expectatives. És a dir, és natural que si un noi et somriu, tu augmentis el teu interès per ell, però estàs segura que és "enamorament" o només és "atracció"?
L'atracció és un sentiment de curiositat cap a una persona (o més d'una) que ens porta a apropar-nos a ella i intentar conèixer-la una mica més. L'atracció pot ser física, pot ser intel·lectual o també espiritual.
L'enamorament és un sentiment més complex, ja que està destinat només a una sola persona que coneixem més a fons. L'enamorament implica un desig de formalitzar una relació o un projecte en comú i sovint implica que hi ha valors i estil de vida semblants.
Evidentment, per arribar a enamorar-te, cal que hi hagi atracció, però no és l'únic factor.
Ser conscient dels nostres sentiments ens ajuda moltíssim! Per tant, disfruta d'aquesta atracció que sents cap als altres i deixa que la curiositat et vagi guiant.
Una abraçada!
www.consultajove.cat