Enamorada del novio de la meva millor amiga...):
Hola, em dic Núria i tinc 15 anys.
Tinc un problema bastant greu, i és que m'he enamorat del novio de la meva millor amiga...
El seu novio i jo tenim una relació d'amistat molt forta, i és un dels meus millors amics, però entre ell i jo vam arribar un punt en que els dos sentiem coses... Jo més que ell, és clar. (L'amiga per suposat no sap res d'això). Va arribar un dia en que ell i la meva amiga van estar a punt de tallar, però alfinal no ho van fer perquè es van adonar que s'estimaven moltissim i ell ja no sentia res per a mi.
Ell i jo hem parlat molts cops d'aquest tema i creiem que la única manera de poder-me oblidar d'ell és deixar de parlar, però ni ell ni jo no podem estar mi 5 dies sense parlar-nos... Necessito un consell per poder-me oblidar d'ell sense deixar-nos de parlar. De veritat que el necessito oblidar, primer perquè ho passo mooolt malament, i segon perque com la meva amiga s'enteri d'algo ens mata als dos...
Siusplau ajuda!!
InterPersonal

Hola Núria,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Els triangles amorosos solen ser complicats... perquè un dels tres en pot sortir molt ferit. Entenem que no tinguis ganes de deixar de parlar amb ell, però no serà més dolorós veure com estima la teva amiga? Pensa bé quins són els teus límits i protegeix-te.
La manera més efectiva d'oblidar una persona és posar distància (física i virtual), però si no vols, potser hauràs d'intentar que aquesta distància sigui emocional: intenta deixar de parlar de temes personals amb ell i busca alguna persona que es converteixi en la teva confident. Si deixes de compartir aspectes tan personals, et serà més fàcil de poder mantenir l'amistat amb ell i la teva amiga. Per altra banda, intenta passar estones amb ella a soles. Així recuperaràs l'amistat amb ella i segur que també t'ajudarà.
I si veus que hi ha un moment en què et fa massa mal veure'ls junts o veure'l a ell (o parlar-hi), tens tot el dret a demanar una mica de distància.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat