Ajuda Siusplau Contesteu!! :c
Hola adolescents! Mira t'escric perquè fa uns dies que no estic massa bé amb mi mateixa ni amb ningú. Fa ja un parell de setmanes que estic EXTREMADAMENT FATAL amb el meu germà gran. Cada vegada que ens parlem, són insults, vacil·lades... No ho aguanto més. Estic preocupada perquè mai havia passat res igual i ni tan sols ens parlem. No sé si te gelos de mi perquè sóc més petita que ell, o es que, com que està molt enganxat a un joc d'aquests de la Play Station de matar i tot això que sempre s'enganxen la majoria dels nois, està de mal humor perquè es fica nervios i es cabreja perquè el maten, fins i tot insulta els seus contrincants i rebota coses.
Aquest és el primer problema, però encara no he acabat:
Jo vaig començar el meu esport preferit fa uns anys i sempre hem sigut el mateix grup de nenes, que totes ens portem superbé entre nosaltres i som millors amgiues desde fa temps. Últimament, no tinc mòbil perquè es va espatllar tota la targeta perquè es va mullar, i ara estic descommunicada totalment. Ja no tinc cap dels grups els quals parlavem molt i em sento separada d'elles. A més una d'aquestes noies que és una de les meves millors amigues, la tinc agregada amb el mòbil de la meva mara, i l'altre dia que li vaig mirar l'estat del WhatsApp, vaig veure que posava un seguit de noms, però el meu no hi era, i sempre em ve, em fa abraçades, em diu que sóc una de les seves millors amigues, i jo com a bona amiga, me la crec però ara arriba un punt que ja no sé què pensar. Suposo que els que ho llegeixin pensaran que és una bona tonteria, però a mi em preocupa, perquè em faig moltes cabòries pensant que m'estan separant del grup.
I el tercer i últim problema (tranquila que ja acabo ;) )és resumit amb una frase:
Em preocupa el meu físic. No se què fer i estic desesperada. Jo sóc una persona d'alçada i pes normal que sempre em diu el metge que estic molt bé i tot està posat al seu lloc. Estic prima i forteta ja que faig molt d'esport. Però a mi això no és el que em preocupa, sino la meva cara. No és agné encara, però em sembla que és algun inici. Tinc alguns poros, i algun granet voltant per la meva cara, visitant-me i molestant-me. I jo que sóc una persona que acostumo a tenir-ho tot net i pulit i això no m'agrada tenir-ne i algun me'l peto. Això fa que el grà s'escampi i en surt un altre i així successivament. M'agradaria que em donessiu algun consell/tractament per solucionar de mica en mica aquest problema. No em sento a gust i trobo que és un problema que pot anar a més i no vull arribar al punt que va arribar el meu germà. Sisplau ajudeu-me!!!
Amb el primer problema necesito opinions, la vostra ajuda per solucionar-ho, m'estimo molt al meu germà.
El segon problema, consell, haig de parlar amb la meva amiga i comentar-li tot això?? Què puc fer?? Ja acabo!! Però siusplau ajudeu-me!! Vaig enviar algo fa uns dies i no em vau contestar però aquest si que m'importa que me'l contesteu!!
Moltes Gràcies!!
Us estimo adolescents :)
InterPersonal

Hola ! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Sento contestar-te tard, però amb ganes d'ajudar-te. Primer, pel tema del teu germà seria important que parlis amb ell. Explica-li d'una manera que entengui com et sents quan et tracta així. Digua-li que estàs molt preocupada i que penses molt amb el tema i amb com et tracta. Digua-li que l'estimes molt i que no t'agrada estar així. Cada cop que et vacil.li o t'insulti, digua-li ben sèria i marcant límit que no vols que et tracti així, que no t'ho mereixes! Mantén aquesta postura, tot i que a ell li costi canviar de cop. Si et veu ferma tens garanties d'èxit. I sinó, parla amb els teus pares i digues que us donguin un cop de mà si no te'n surts. Tema 2, entenc que et sentis incomunicada si no tens watsupp i totes en tenen. Pots intentar parlar amb els teus pares i dir-els-hi que et sents desplaçada sense wats. Però a l'hora, tens dret a seguir connectada encara que no tinguis wats. Parla amb les teves amigues i digua'l-s'hi que t'ha passat això amb el telèfon i si hi ha alguna manera de seguir connectades tot i que no tinguis watsupp. I tres, tema del físic, pots començar a mantenir una higiene diària adeqüada, vés a la farmàcia o al metge perquè et miri una mica el tipus d'acnè que tens i què hi pots fer i que t'indiquin quins productes utilitzar epr mantenir neta la teva pel. Parla amb els teus pares i digua'l-s'hi que et preocupa i que hi vols començar a fer alguna cosa perquè no vagi a més ( neteja de cutis de tan en tan, cuidar-te diariament,etc). Amb això milloraràs. Està molt bé que et vulguis cuidar! Per cuidar-te valora també tot el que t'¡agrada del teu físic, no li treguis importància a lo bonic que ja tens! Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat