Aprimar-me ja!
Holaa! Que tal?
Mira, tinc 13 anys medeixo 1,60(fa temps que no em medeixo però va per allà) i peso 68 kg! Estic molt gorda!!!!!!!!!!!! Necesito aprimar-me 18 kg, però com??? Jo no puc amb les dietes... m'hes impossible... i l'esport, smpre faig i no veig cap de canvi!!
I ara ve la cosa forta: A lépoca de sant Joan (d'aquest any) em vaig forçar l'anoréxia per deixar de menjar! Però no puc! Siusplau ajude'm!!
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola Emma_sweet2002! El teu pes està bé, d'on has tret això de que et sobren 18 quilos? Ni de broma! A més, per aconseguir un bon pes no cal ni forçar-se per tenir anorèxia, ni fer dietes ni res d'això. La única cosa que funciona per mantenir un bon pes i una bona figura és ser constant en dur una alimentació equilibrada, variada (com marca la piràmide alimentària), fent 5 àpats diaris (esmorzar, dinar i sopar com a principals, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), i fer esport de manera habitual, al voltant d'uns 3 cops a la setmana. S'ha de ser constant i una mica pacient per recollir els resultats d'una alimentació equilibrada, però val molt la pena. En canvi, deixar de menjar, a mig/llarg termini fa engreixar! Això és així perquè quan mengem massa poc el nostre cos "s'espanta" perquè no rep prou energia i s'esforça en engreixar per tal de tenir reserves. d'energia. Així que ja saps, menja bé, fes esport, estimat molt i tingues paciència, encara ets joveneta i el teu cos ha de créixer i madurar, dóna-li temps. MOlts petons!!