M'agradaria ajudar-lo, però no sé com.
Hola adolescents! Us escric perquè hi ha un tema que em preocupa i esperava que em poguessíu ajudar. Una persona propera a mi està tenint certs problemes, jo intento ajudar-lo, però no em fa cas. Tot prové de quan va començar a relacionar-se amb gent que no li feien cap bé. És encara un adolescent, i ja beu alcohol i fuma en excès. Debut a aixó, ha tingut problemes greus. En alguns fins i tot, hi ha intervingut la policia. Quan intento ajudar-lo, em rebutja. Em diu que em posi en els meus assumptes, que això no m'inconvé. Jo, l'únic que vull és que no s'amargui la vida essent encara tant jove. A més, he notat que la cosa va de mal en pitjor. I em fa por que així continui, i que amb el temps arribi a un altre nivell, com les drogues, per exemple. He intentat parlar amb ell, però noto que cada vegada que intento fer-ho, es posa com si el molestés. Com si no fos tant "guai" com els seus amics fumadors i alcohòlics. Com si cada vegada que intento parlar-lo amb serietat, la nostra relació s'allunyès més. També he intentat parlar amb els seus pares, ja que sé que a ells també els preocupa quin camí està prenent la seva vida, però ha acabat descobrint-ho i es va passar molt temps sense parlar-me. Encara recordo quan era un nen innocent, i ara, em pregunto en que s'ha convertit. I tot, per unes males amistats. Finalment i al cap de donar-ho tot i més per ell, he intentat oblidar-ho, però no he pogut. La seva imatge amb una ampolla a la mà, continua aterrorant-me. No aconsegueixo treure-m'ho del cap. I si quan reacciono ja es massa tard?
InterPersonal

Hola Purpleunicorn!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Què difícil és ajudar a algú que no vol ser ajudat, oi? Encara que ell no s'adoni, és fantàstic tenir amigues com tu a prop que es preocupen i que volen el millor per tu. Ell a dia d'avui no ho deu saber valorar, però t'assegurem que amb el temps ho agrairà!
El que ens expliques és molt dur. Nosaltres et recomanem que tornis a parlar amb els seus pares, en aquests casos un adult pot fer més per ajudar-lo. Intenta fer-ho sense que ell se n'adoni, per evitar novament un enfrontament entre vosaltres. Si tot i així, ell segueix igual i no vol ser ajudat, ho hauràs de respectar perquè si no estaràs patint constantment, i la seva conducta no és responsabilitat teva.
Esperem que puguis parlar-ho i que la situació millori pel bé de tots!
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat