Soc una noia i fa molt de temps que...
Soc una noia i fa molt de temps que sempre faig el que em diuen els altres, no em valoro, i mai dic el que penso per por a les conseqüències. Ara les meves amigues m'han "convensut" de que estiga amb un tio que portave un mes radere meu i ere super pesat. I ara ell s'ha fet ilusions i nose com dirli que no vull perque no m'agrada fer mal als altres perque sempre me'l fan a mi i a l"hora de fer-lo als altres no puc. Em podriau dir uns consells per a que confia mes en mi mateixa i uns altres per a dirli amb aquell tio que no vull res sense fer-li mal?
InterPersonal

Hola Anonim!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
El més important per poder millorar la teva seguretat és pensar que el que tu dius, el que tu penses, és bo, és a dir, si tu creus en tu mateixa, el que diguin els altres t'importarà poc. La teva opinió és tan vàlida com la dels altres i no has de tenir por per les conseqüències. Tingues present que sempre que expressem la nostra opinió sobre alguna cosa hi haurà gent que estigui d'acord i d'altra que no, però no passa res, la teva opinió és tan bona com la de la resta.
Pel que fa a aquest noi nosaltres et recomanem que siguis sincera. No és just estar amb algú sense sentir el mateix. Per tant, és una manera de començar a canviar una mica el teu xip i fer valer la teva opinió i millorar la seguretat en tu mateixa. No tinguis por! Buscar un moment de tranquil·litat, quedeu en algun lloc on ningú pugui molestar-vos i explica-li el que sents. Pensa que segurament les teves paraules li facin mal, és normal si ell està enamorat de tu, però més mal us feu tots dos si seguiu junts d'aquesta manera.
Per últim, és molt important que valoris tot allò bo que tens, que segur que són moltes coses! Et proposem que dediquis 10 minuts al dia a pensar en aquelles coses bones que tens, que et fan única i especial. Apunta-ho en una llista! Al començament et costarà més, però veuràs com de mica en mica aniràs completant la teva llista de coses positives! El primer pas per ser estimat i valorat és que tu t'estimis i et valoris!
Endavant i molts ànims bonica!
Una abraçada ben forta i bon estiu!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat