Falera en menjar. Ajuda plis
Hola tinc un problema.
Fa temps que em vull aprimar (no gaire, però baixar una mica de pes) i de tant en tant faig esport, però em costa bastant posar-m'hi perquè fa mandra o penso que ja ho faré més tard... La questió és que per aquesta "obsesió" de no menjar gaire perquè si no faig esport no cremo, doncs em converteix en una gran temptació no menjar. Així que acabo picant algo (normalment galetes entre l'esmorzar i el dinar o durant la tarda...) perquè penso que tampoc estic tant malament i ja tinc tot l'estiu per fer esport i així...
Nosé si m'explico. La questió és que no m'aguanto en menjar. O sigui, com més penso en no menjar per no augmentar de pes... més em venen les ganes de menjar i ho acabo fent. Però tampoc vull que penseu que després vomito i tot això perquè no és així. No ho vull pas, prefereixo cremar-ho amb l'esforç que comporta l'esport que vomitar perquè ho trobo una estupidesa.
El què volia dir amb tot això és que si hi ha alguna manera per treure'm l'obssesió de menjar galetes i després de dinar... Ja que no és normal que després de dinar (al cap d'una hora o així) ja pensi en menjar alguna cosa. És com tenir una falera en menjar.
Ajudeu-me plis.
Sara Bujalance

Hola! Sí, t'has explicat molt bé. El que has de fer per evitar aquest "picoteo" entre hores és menjar suficient en els àpats principals (esmorzar, dinar i sopar), de cara a que no t'agafi gana tan ràpidament, i fer 2 àpats complementaris, 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser un entrepanet, una fruita, un iogurt.. I de tant en tant també poden ser galetes. D'aquesta manera vas donant-li menjar al teu cos de forma progressiva i no dóna temps a que li agafa aquella falera pel picoteo. Una altra cosa molt important és que no t'intentis "prohibir" menjar o determintats aliments. Si intentes "prohibir" aliments la única cosa que aconseguiràs és tenir-ne més ganes encara, així que donat permís per menjar de tot perquè una dieta equilibrada inclou tots els aliments a la nostra dieta. El "truc" està en menjar-los de forma proporcionada, o sigui, fruita cada dia, per exemple, dolços de tant en tant. Fer esport també és important, si no trobes el moment de posar-t'hi pots aprofitar el dia a dia per fer-lo més actiu: pujar i baixar escales en lloc d'ascensor, trajectes curts caminant, col·laborar amb les tasques domèstiques, sortir a passejar, en bici, nedar a la platja/piscina...Molts petons!!