por a avançar??
hola!!
tinc 12 anys, aquest setembre començare la eso, i estic cagadeta de por.... soc bona, molt bona, he sortit de primaria amb nota final excelent, pero tothom diu que et posen molts deures, que els profesors pasen de tu, que tot es complica... em podria ajudar me mare, pero ella es la que treballa a casa, la que cuina, la que neteja ( la ajudem eeh!) i el meu pare no hi es, aixi que no em podria ajudar. el meu germa esta vivint a girona, i l'altre es mudara a malaga per agost... i nose qui em podra ajudar amb aixo de la eso. i si tinc problemes amb els estudis?? no se estudiar, mai n'he sapigut, com podre estudiar? i si perdo els amics que tinc i no en faig de nous?? ajuda'm siusplau!!
graciees!
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenem les teves pors, és natural que apareguin davant un canvi com aquest. De totes maneres, també et direm que aquestes pors t'ajudaran a estar més alerta davant les dificultats i així poder superar-les abans no es facin massa grans.
Recorda que el currículum escolar està adaptat al desenvolupament, de manera que normalment és assequible per cada edat. Si tens alguna dificultat, no dubtis a demanar-ho al tutor. Encara que no t'ho sembli, els tutors són els responsables acadèmics de cada un dels alumnes de la classe, per tant, t'ajudarà en tot allò que necessitis.
Intenta disfrutar de l'estiu i a partir de setembre veuràs com aquestes pors s'hauran convertit en nervis i ganes de conèixer un nou món ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat