Tìtol tonto per enrecordarme fdela
Hola! Jo venía a desfogar-me, fa uns mesos que vaig deixar de sortir amb un noi ( hem va deixar ell) que m'agradava molt ( per dir-ho d'alguna forma, el meu primer amor). I fa poc vaig presentar a una amiga que considerava com una germana als meus amics (el noi estava tambè), i des del primer dia que van tontejant. Fa una setmana o així que li vaig dir a la meva amiga que hem fotia el que feia pero que fes el que li dongui la gana. Divendres vam anar a sopar amb tota la colla i seguien tontejant i jo vaig estar super borde amb ella perque veies que hem fotia i bastant tot i que a mi no sè si m'agrada el noi, jo crec que ja no pero sino, perque hem fot tant? En fi, i ahir vaig estar de bajon i hem vaig posar a plorar perque per mi es com si m'estigues traint. I bf, he pensat que si hem fot tant i segueixen igual deixare d'anar amb tota la colla perque per estar borde i sentir que ja no importo en el grup d'amics, passo. Faig bé?
I despres, que al juliol ens anem tots de convivències i no sé que fer perque estaran tota l'estona igual ells dos i segurament es liaran i estare fatal... Que puc fer? Ella es més guapa que jo i no m'extranya que la prefereixi la veritat...
L'altre dia vaig parlar amb una altra amiga de la colla i hem va dir que pot ser si que hem segueix agradant perque aixó tecnicament son 'celos' i que com es el meu primer 'amor' encara queda alguna cosa.. Tambè hem va dir que ella creia que encara li agradava una mica a ell i per això hem fotia, pot ser?
En resum, que les preguntes son:
1. Perque hem fot tant que tontejin i tot si se suposa que a mi ja no m'agrada?
2. La meva amiga m'esta traint?
3. Hauria de deixar d'anar amb ells per culpa de la meva amiga?
4. Que podria fer per no rallar-me a les convivències?
5. Creieu que encara hem pot agradar?:(
I crec que no hem deixo res.
Gràcies!
InterPersonal

Hola Fadelac!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Anem per parts, a veure si podem resoldre tots els teus dubtes:
1. Quan una relació ha estat important per nosaltres (el teu primer amor), és normal que et "molesti" veure'ls "tontejar", però t'has de plantejar una altra pregunta: què en treus d'estar així? Com veuràs l'única cosa que et genera és més malestar. Què et preocupa? Què passaria si comencessin a sortir junts?
2. Tu com et sents? Si tu li has dit que ja no sents res per ell, i ja no sou parella, en principi té la porta oberta a començar una relació amb ell, no? Ho has parlat amb ella? Nosaltres et recomanem que busquis un moment de tranquil·litat perquè en pugueu parlar. Explica-li com et sents, i que ella pugui explicar-te quins sentiments té cap aquest noi. Busqueu la manera de gestionar-ho perquè cap de les dues pateixi i la vostra relació d'amistat no es vegi afectada.
3. Què en treus de deixar d'anar amb ells? Pensa que són els teus amics i amigues, això és un fet puntual, que no creiem que hagi de fer que tu et distanciïs de la resta d'amics. Si veus que tot plegat et fa patir molt et recomanem novament que parlis amb la teva amiga.
4. Intenta mirar les coses d'una altra manera. Estaria bé que poguessis parlar amb la teva amiga abans de marxar de convivències. La idea no és que us enfadeu o discutiu per això, sinó que expresseu els vostres sentiments i trobeu la manera d'estar bé totes dues.
5. Això només ho pots saber tu... nosaltres no podem saber si encara t'agrada. Dóna't temps per veure que estàs sentint, però si veus que tot plegat t'està fent patir molt, et recomanem que agafis una mica de distància emocional per tal d'aclarir els teus sentiments.
Esperem haver respost tots els teus dubtes! :)
Una abraçada ben forta i molts ànims! Bon estiu!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat