Batuts verds
Hola!
Mira jo ara fa poc he provat els batuts verds, em sembla que es diu, ja tinc 19 anys i he sentit a dir que van molt bé, però també he sentit a dir que hi ha un ingredient que es diu superaliment, que si et passes pot haver conseqüències, una dona per exemple, va agafar problemes de tiroides per tota la vida per culpa de passar-se, em fa una mica de por fer això perquè no vull agafar res...
La meva amiga ho fa amb una nutricionista i li va molt bé, però jo me'ls invento orientant-me amb la quantitat que no em puc passar, però no sé res més...
...
Total que quan per esmorzar em menjo un batut d'aquests i ja està, doncs em marejo.
És normal?
Jo no puc pagar una nutricionista, a casa no anem bé de diners.
Sara Bujalance

Hola!
Suposo que com a batuts verds et refereixes a batuts i liquats fets a casa amb fruites i verdures, que normalment porten espinacs, bledes, api, algunes fruites.... Si et refereixes a aquests no hi ha risc sempre i quan facis servir aliments naturals i frescos, i també sempre i quan estiguin inclosos dintre d'una alimentació equilibrada, variada i suficient (sense passar gana). Per exemple, esmorzar només un batut d'aquest tipus és insuficient, per això et mareges. Pren-te el batut, però menja també un hidrat (pa, cereals, torrades...per exemple) i un làctic (llet, iogurt o formatge).
Recorda que és important fer 5 àpats al dia (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí 1 a mitja tarda), menjar equilibrat (tal i com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
), i fer esport de manera habitual. Molts petons!!