HE D'ACABAR AMB LA AMISTAT?
Hola, estic una mica confusa,jo tinc una amiga que ja fa 5 anys que ens coneixem i la nostre relació d'amistat ha tingut Moltes etapes, al principi, ni ens parlavem, erem com desconegudes, despres vam començar a parlar, ens vam fer més amigues, despres jo vaig ser molt més carinyosa amb ella, ja que jo sóc una lapa, m'encanta donar abraçades, pero ella no contestaba de la mateixa manera, al principi em vaig ofendre perque estaba acostumbrada a que la gent contestes, li vaig dir i vam estar bé, despres ens vam començar a pegar, despres tot el dia ens estabem enfadant per una cosa diferent, i jo em vaig començar a montar pel.licules al cap. Al final vam dir que les dos cambiariem i que no ens enfadariem més pero al final la única que va canviar vaig ser jo aixi que vaig decidir de tornar a ser com avans pero les discusions tornaven a surgir i l'unic que feiem era fern-nos mal aixì que ens vam distanciar, pero les dicusion tornaven a ser i esque jo sento com si fos sempre jo la que s'arrastra, la defenc, la recolzo, l'anima... com si jo dones un 100% de mi i ella no donés ni un 60%, ho he parlat amb altres amigues i elles em diuen que jo tinc raò, que no m'arrastri més pero esque es la meva amiga i em costa dir-li adeu. i esuqe es veritat que les coses que em diu ella m'afecten més i es perque li tinc un apreci especial, es una de les meves millors amigues i l'estimo molt pero esque m'estic fent mal. Ara nateix, em quedat en que no ens enfadariem més pero jo tragan-me tot el que m'enfada i no dir-li res, em fa mal ja que un altre cop, nomes soc jo la que dona de si. estic feta un lio. ajuda siusplau
InterPersonal

Hola Mariona,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Les relacions d'amistat, com qualsevol relació entre persones passa per alts i baixos i també evoluciona a mesura que evolucionen les persones que en formen part. És cert que a vegades per mantenir l'amistat, hi ha un dels membres que "inverteix" més esforç. Fixa't que diem "invertir", perquè aquest verb indica que a la llarga hi ha un retorn. Si sents que no hi ha un retorn per part d'ella, potser t'hauràs de plantejar si continues apostant tant per aquesta amistat.
Sabem que aquestes decisions són difícils, pren-te el teu temps, agafa una mica de distància i observa com evoluciona... No cal que prenguis una decisió molt dràstica, però pots decidir no desgastar-te tant, com ho veus?
Per altra banda, obre't a les altres amigues que tens i dóna't l'oportunitat de viure altres noves amistats!
Una abraçada
www.consultajove.cat