NO VULL MARXAR
Hola... la meva mare últimament esta buscant cases per marxar d'aquí amb el seu nòvio i nosaltres, el problema es que jo no vull marxar ja que aquí tinc el meu nòvio, la meva gent i tot, i sincerament estic plantejant-me marxar a viure amb el meu pare ja que estan separats, hem fa molta ràbia que ma mare només pensi en els problemes seus i de la seva parella i no es preocupi pel benestar dels seus fills. Soc capaç de perdre-la de vista per tal de quedar-me aquí ja que tampoc m'entén ni es posa al meu lloc. El que hem preocupa es que no pugui marxar a viure amb el meu pare perquè ella no vulgui... Què podria fer perquè pogués anar a viure amb el meu pare? Espero que respongueu això ja que estic força angoixada perquè hem vull quedar aquí si o si. Gracies:)
InterPersonal

Hola Laura,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenem que estiguis enfadada amb la teva mare. Segurament per ella tampoc és fàcil prendre aquesta decisió. Intenta parlar amb ella i exposar-li els teus motius. Deixa que ella també t'expliqui què l'ha portat a prendre-la.
Abans de decidir si vas amb el teu pare, pensa en tot el que has viscut amb la teva mare i com intentaràs mantenir el contacte amb ella.
Si marxes amb la teva mare, també et donaràs l'oportunitat de viure una experiència molt important on posaràs en joc tots els teus recursos. Serà un bon aprenentatge de la teva capacitat d'adaptació als canvis i veuràs com al final sabràs trobar tots els beneficis que et portarà.
No deixis que la ràbia i l'"enfado" t'enceguin. Els teus pares (mentre siguis menors) són els responsables de la teva cura i, si ho han decidit així, ho hauràs d'acceptar. Per tant, parla amb ells, explica com et sents i intenta acceptar els canvis que estan fora del teu control.
Una abraçada enorme!
www.consultajove.cat