Amiga repetidora...😁
holaa! Tinc 13 anys i tinc una amiga que repetirà curs( ella m'ho va dir)A mi la veritat es que no em cau molt bé, més igual si repeteix o no. És una amiga que no em convé,de tan en tan parlem però ara que ja ha començat l'estiu ens hem separat.
Fa 2 setmanes que li vaig dir a una amiga meva anomeada Júlia que la cristina repetirà curs (les 3 ens coneixem).
Al poc temps la Cristina(l'amiga que no em cau molt bé...) es va enterar que jo li vaig dir a la Júlia que repetiria. La cristina pel whatsapp em va obrir i em va dir que no expliques coses a les altres persones. Però es que la júlia és una amiga de les dos i a les amigues s'els hi expliquen les coses. No t'ho sembla?
La cristina em va enviar emoticonos d'enfadada: 😡😤! Jo vaig deixar els missatges en vistos perquè no s'havia què dir. I a les 21h em conecto i veig que m'ha bloquejat.
Al dia següent vaig estar pensant amb el què vaig fer, fins que em va venir un record que em va passar amb la júlia fa temps. Em va dir que si li posso em problemes o li falto el respecte em pegaria. I ara què he fet això de la Cristina m'arrapenteixo per haber-li dit a la Júlia. I ara la Júlia es possarà em problemes per culpa meva. I em pegarà i jo no sé què fer... Ara ja hi som a les vacanses i s'han acabat les classes i no veig a la cristina, m'agradaria parlar-li per aclarir les coses i perquè em perdonés. Però pel whatsapp em té bloquejada i no hi puc fer res. Quan puc la truco però no m'agafa el telefon.
Què faig? Jo només li volia explicar a la Júlia les coses que li passen a la Cristina perquè es amiga nostre. Però la Júlia li ha xivat a la Cristina i ara m'arrepenteixo d'haver-li dit.
Què faig? Ajudaa, que no vull que em pegui!
Petons😘
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que estiguis preocupada. A vegades no sabem quins són els límits entre els amics. És veritat que un amic és una persona amb qui podem parlar de nosaltres i explicar-li el que ens passa. Però quan parlem d'una tercera persona... a vegades s'embolica la cosa.
És important que reconeguis la teva part de responsabilitat en aquesta història. Intenta parlar amb la Cristina i ser sincera amb ella. Si per whatsapp t'ha bloquejat, pots intentar trucar-la o si no es vol comunicar amb tu, enviar-li una carta. També hauràs de respectar el seu espai si ella vol continuar enfadada.
I amb la Júlia igual, sigues sincera, explica com ha anat la situació i assumeix la teva part de responsabilitat.
Aprofita aquesta història per aprendre a demanar permís quan algú t'expliqui algun fet personal o íntim.
Una abraçada!
www.consultajove.cat