paranoia
a veces cuando estoy en clase siento que la gente abla de mi o se rie de mi, y no se si es porque es verdad o pq como hace dos años tube porblemas aora me obsesiono
InterPersonal

Hola! És normal que si prèviament has tingut males experiències, ara el teu cap et faci treure conclusions precipitades. D'això se'n diu prejudicis, i com a tal a vegades són certs i d'altres són completament erronis. t'explico com funciona el nostre cervell amb un exemple molt senzill: la primera vegada que veiem foc, el nostre cervell apren que el foc té unes característiques que el defineixen (crema, escalfa, fa fum, ...) què fa el nostre cervell? emmagatzema tota aquesta informació i la propera vegada que et trobis davant una situació amb una de les característiques que ha emmagatzemat prèviament, deduirà que és foc, sense necessitat de veure'l completament. És a dir, si veu fum, deduirà que aquell fum és provocat pel foc i com que sap que també crema et farà fugir per evitar que et passi res. De manera una mica més complexa en el teu cap ara passa més o menys el mateix, fa dos anys li van quedar grabades una sèrie d'actituds que ha emmagatzemat com a doloroses per tu i al veure que ara es repeteixen, per prevenir el patiment, et fa fugir. Això està molt bé, però igual que el fum no sempre és foc, aquestes actituds dels teus companys que ara notes potser no tenen res a veure amb el que et va passar anteriorment. Una manera per aconseguir saber-ho és perdre la por i acostar-te a veure què passa, de què riuen? de què parlen? pregunta i treu-te els prejudicis de sobre. Potser et cremes si, però i si no? Val més provar i equivocar-te que no provar res i perdre't moltes coses!
Ànims, n'estic segura que anirà bé!
Marina Marull, psicòla a InterPersonal Vic. www.interpersonal.cat/marina.marullpsicologa@facebook.com