Amiga amb problemes👐🏼
holaaa, sóc una noia de 12 anys i faig 1r d'eso.
La causa és què tinc una amiga que no és molt llesta. Ho ha aprovat tot menys mates. A ella se li donen com el cul les mates, i si repeteix curs jo em quedo sola a la classe. Perquè només tinc una amiga a la meva classe que és aquesta. Jo li he dit que quan tingui temps que estudi molt, i ella em diu "valevale, tranqui" però jo no estic tranquil.la, tinc molta por si repeteix curs. Diu que ha de recuperar mates al setembre i que encara falta. Però el temps passa molt ràpid i no em tranquilitzo, deixo els missatges en vistos i passo d'ella. És que estic segura que repetirà perquè se li donen com el cul les mates! La coneixo perfectament!
Li he dit que sinó enten algo que pregunti. Però ella respón "que jaa! Tranqui!!"
Què faig si tinc una amiga que no vull que repeteixi curs? No és molt llesta..i com l'ajudo? No tinc temps per estar amb ella! Faig moltes coses i ella viu a roquetes i jo a vilanovaa.
Es que si em quedo sola...no sabré què fer. A gimnasia, als treballs, als canvis de lloc, al pati... Estaré sola!! 😭😭
Ajudaa, siusplau contesteu ràpid.😘😘😘mercii
InterPersonal

Hola Sensenom07!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem que et preocupi que la teva amiga pugui repetir curs, però és ella que ha de fer l'esforç per poder aprovar mates. Està molt bé que l'animis i l'ajudis amb tot allò que ella necessiti, però serà ella qui haurà de fer l'examen i treure el curs endavant. No depèn de tu!
Nosaltres et proposem que intentis ampliar una mica més el teu cercle d'amistats, què et sembla? Fixa't que si el teu benestar només depèn d'estar a classe amb aquesta amiga, et serà molt difícil tirar endavant si finalment ha de repetir curs. Per tant, és important que busquis altres amistats amb les quals compartir el teu temps, els treballs, els canvis de lloc, el pati... així no et sentiràs sola i seràs més lliure!
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat