16/6 _Holakase16
Hola!! Primer de tot us agraeixo que hi hagi aquest apartat de adolescents.cat, ajuda a molts adolescents!!! Bé, tinc dos dubtes:
1.-Estic molt preocupada per els meus pits, els tinc molt petits i no sé si em creixeran més, hi ha algun aliment/exercici que ajudi a augmentar la mida dels pits??
2.- A quina edat sol venir la regla? Encara no m'ha vingut i em preocupa que em pugui venir un dia qualsevol, a clase, quan estic amb els amics, quan vaig a fer esport, etc. Entre quina edat ve?
Moltes gràcies per llegir-me, petonsss!!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies a tu pels teus comentaris, ens alegra llegir que el consultori us és d'utilitat! :)
1. No sabem quina edat tens exactament, però els pits aniran desenvolupant-se al seu ritme durant tota l'adolescència. No existeix cap aliment/exercici que ajudi a augmentar la mida dels pits, el que és més important és que acceptis el teu cos tal com és, ja tinguis els pits grans o petits, tots són bonics!
2. La primera regla (menarquia) sol aparèixer entre els 10 i els 16 anys. Pensa que la regla vindrà quan hagi de vindre, pot ser que uns dies abans comencis a notar més flux vaginal, que els pits els tens una mica més sensibles o que tens la zona baixa de la panxa una mica inflada i inclús pot fer-te una mica de mal, però tot això no és matemàtic, hi ha noies que ho noten i d'altres que no. Per tant, tu tranquil·la, i si et ve a classe o quan estàs amb els amics, mantingues la calma, tenir la regla és el més natural del món! :)
Esperem haver-te resolt els teus dubtes!
Una abraçada bonica!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat