no tinc amics...
A finals del segon trimestre, vaig començar a notar que la gent m'intentava evitar; no em convidaves a festes i em feien quedar malament davant de tothom... A la meva clase, hi han dos grups de nenes: les popus i les que sobren. Bé, doncs jo vaig amb les popus, 8no perq siguin popus, sinó perquè estic millor que a l'altre grup perq aquelles no parlen ni fan re).
Nose si no caig be per la meva manera de ser o pel meu cos (mamare diu que estic rodoneta) .. ja no puc més i ho he de treure perq si mu guardo més bombare...
No se que fer.. Mons pares diuen que m'automargino i que sempre estic tancada a casa, que no quedo amb amigues.. pero QUINES AMIGUES!? Jo no sóc la persona més sociable del món.. però altres enes són iguals que jo però tenen molts amics.. i no es senten soles.
Estic molt preocupada! ajudeumee
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenem la teva situació, a vegades una persona pot estar envoltada de gent i sentir-se sola. Sabem que és difícil el que et proposem, però prova-ho!
Si sents que aquestes persones no et conviden als seus plans, per què no proves de proposar tu els plans? A vegades cal que siguem actius! Pensa coses que t'agradaria fer amb els teus companys i proposa-ho! Veuràs com s'apunten!
També et diré que si hi ha alguna cosa de les teves amigues que t'ha molestat, procuris parlar-ne i explicar-ho. Busca la persona del grup amb qui tinguis més confiança i explica-li com t'has sentit. Així tu marcaràs els límits. D'acord?
Una abraçada i bon estiu!
www.consultajove.cat