L'amor el trobes quant menys l'estàs buscant?
Hola! Fa pocs dies havia acabat amb una relació danyosa i no valia la pena malgastar el meu temps amb una persona que no em donava el que necessitava i prefereixo gastar-lo amb algú que de veritat valgui la pena. Però sempre he cregut que l'amor el trobes quan menys l'estàs buscant, i jo ara més que mai necessito trobar a aquella persona (sigui l'indicada o no) que hem respongui a les meves prioritats principals, amb certa maduresa. Això vol dir que no el trobaré si ara estic amb més ganes de trobar-lo? Les meves amigues creuen que s'ha de buscar i punt, però jo no ho crec així. Que me`n dieu vosaltres? L'amor es troba quant menys l'estàs buscant o l'has de buscar tu mateix?
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
No hi ha cap estratègia per trobar parella, ja que trobaràs exemples per tot: des de persones que no la buscaven i la van trobar, fins a persones que activament buscaven una parella.
Però el que ens preocupa és que ens dius que "necessites una persona al costat" i això és més perjudicial. Nosaltres sempre parlem de taronges senceres que troben una altra taronja (o pera, o poma, o síndria) amb qui decideixen compartir una part del camí. Això vol dir que cada persona té la capacitat de decidir el seu camí, de viure els seus propis projectes i de ser feliç amb sí mateixa. Procura guardar-te aquest estiu per tu mateixa i per descobrir-te. Intenta saber quines són les teves aficions, què valores dels teus amics, quins són els valors dels teus pares que t'agraden i quins no comparteixes... aquestes reflexions sobre un mateix són el que et farà madurar.
Guarda't uns dies per les teves amigues. Munteu alguna activitat divertida (karaoke, un dia de platja, una guerra d'aigua, una festa de pijames....) i veuràs com et sentiràs molt millor amb tu mateixa.
Una abraçada!
PD: l'amor no ha de ser una necessitat, sinó un complement al nostre benestar ;)
www.consultajove.cat