els pares o jo? ajuda.. plis
Holaa
soc una bona persona , a casa faig cas i tot el que els meus pares em digin i aixo
aquest any he entrat a l'insti i el cambi de l'escola al'insti no a set gaire ,nose com -en plan waaaoo kin gran cambii-, no
el primer i el segon trimestre vaig suspendre 4 i portu sense mobil ja fa uns 7 mesos per aixo , lo de les notes.
els meus pares man tret de tot, el mobil, no puc quedar, i mes coses...
7 mesos sense quedar am els amics, sense mobil, sense poder fer el que mes m'hagrada.. es orrible
aquet trimestre mhe esforçat mol per intentar aprovar-ho tot pero tot i aixi he suspes 3 li he dit ala meva m are, ella tambe estaba moilt ilusionada i cuan li he dit sha portat una gran decepció. no em tornara el mobil, aixo ja u se, jo em pensava que almenus em deixaria quedar ara que es estiu. però mha dit que no, he intetat fer de tot, encara tot i que falten 5 dies per acabar segueixo estudian fort, la majoria de nens i nenes passen de tot ara que s'acaba aixo
jo nose que fer tot l'estiu haure d'estar estudian cada dia, no podre anar ales festes del poble, no podre fer mes amics , no podre ser "lliure" no podre sortir amb els amics, no anr ala piscina, tot el que m'agrada...
hi ha alguna manera de conbensre a una mare desepcionada, enfadada,..? mha dit que he fet un gran cambi i sha notat, he millorat en les notes, i en el meu comportament pero que nooes suficient, que cal per ser suficient? i nose si es culpa meva o dels pares
perdo per les faltes, ajudam plisss petonss <3
InterPersonal

Hola Jelou!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Després de llegir el que ens expliques, potser ens hauríem de preguntar, què està passant perquè no ho aprovis tot? Si ja no tens distraccions, com el mòbil, què està passant? Potser has de mirar com estudies i si la manera de fer-ho és efectiva i aconsegueixes adquirir els coneixements per fer bé l'examen. Has de valorar també si són els nervis a l'hora de fer l'examen que et "traeixen" i no et deixen fer-ho tan bé com ho faries.
Analitza què creus que està passant i en funció d'això parla amb els teus pares i conjuntament busqueu la manera de solucionar-ho per tal d'aconseguir que puguis tirar endavant els estudis. Potser t'aniria bé un reforç fora de classes per aconseguir-ho!
Explica als teus pares com et sents, que vegin el teu esforç i pacteu alguns moments en els quals et deixin sortir una estona amb els teus amics. Intenta parla amb ells amb calma i tranquil·litat i intenteu arribar a un acord.
Esperem que en aquells cinc dies que encara et quedaven haguessis estudiat molt i que tot hagi anat millor del que esperaves!
Una abraçada ben forta i ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat