Novio?
Hola!
Mira, tinc un problema. I no sé ben bé si entra a l'apartat de psicologia o sexualitat, però bueno, espero que hagi acertat. M'agrada un noi i jo li agrado a ell, fins a qui no hi ha cap problema, però està l'edat... Ell té 21 per a 22 anys i jo en tinc 15 per a 16. I, per a que sigui ja la gota que fa vessar el got, és el meu mestre de música. Em preocupa bastant el tema de l'edat i el fet de que sigui el meu mestre. Ell sap distingir bé el que són els sentiments i la classe, i això és una part positiva ja que el veig el suficientment madur per portar aquesta "relació". Ho dic entre cometes ja que ni ell ni jo hem formalitzat res, i no ens veiem en públic perquè vivim en un poble petit i clar, és el mateix rotllo de que la gent parlaria, no ho veuria bé perquè hi ha una diferència d'edat molt gran, som mestre i alumna...etc El que passa és que ens estimem molt, almenys és el que em diu ell i noto jo, clar. Perquè si no ho notessa ho hagués tallat abans.
El dubte vet aquí, és: Estic fent bé anant amb un noi de 21/22 anys tenint jo 15/16 i a sobre sent el meu professor? Hauria de tallar-ho? És il·legal?
Feia temps que no em sentia tant estimada i és el primer noi en molt de temps que en fa sentir bé i especial, i aquelles famoses papallones dintre meu... Necessito ajuda externa a les meves íntimes amigues, ja que sempre tindran el punt de vista d'una adolescent com jo i no em poden aconsellar tant bé com un adult, i consultar-ho als meus pares... doncs encara empitjoraria la cosa i ves a saber on acabaríem, tant jo com ell...
Gràcies!
InterPersonal

Hola Catarra!
Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal.
Doncs sobre els teus dubtes dir-te que el me´s important és que ho parleu amb ell i respecteu els vostres ritmes i les vostres necessitats. Anar a poc a poc i anar parlant us ajudarà a resoldre aquests dubtes i aquestes respostes.
El més important és aquest respecte entre vosaltres. Les diferències d'edat són un tema que cal parlar amb una relació, perquè poden desembocar en aquests dubtes i pors, i cal entomar-les, més si sents que us estimeu.
Feu els passos a poc a poc i amb respecte...sentint molt el qeu tu vols i fins on vols arribar, sent que decideixes tu les coses, no l'impuls o les ganes d'agradar a l'altre. Viuràs positivament la relació si et respectes i expresses els teus sentiments. No hih a altra manera perquè una relació funcioni i eprquè es resolguin bé els diferències. Si en algun moment veieu que la cosa no funciona, serà llavors quan serà important decidir què fer.
Sort!
Eli Aulet www.interpersonal.cat