??
Em dic Aina Rovira, tinc 13 anys (aquest any faré 14)i encara no m'ha vingut la recla es normal? Esque estic creixent molt,madeixo 1'69, Com puc ser més baixeta?
InterPersonal

Hola Aina!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Normalment la primera regla apareix aproximadament entre els 10 i els 16 anys, per tant, si en tens gairebé 14, encara estàs dins de la normalitat, així que en principi no t'has de preocupar. Una cosa que et pot orientar sobre l'edat en que et vindrà la regla és preguntar a la teva mare i la teva àvia a quina edat els hi va venir a elles, a vegades sol coincidir. De totes maneres, si et preocupa molt, sempre pots fer una visita al metge perquè valori si tot està funcionant correctament.
Per últim, malauradament no podem fer res per ser més baixetes o més altes, cada noia segueix el seu desenvolupament i no ho podem canviar. El que és important és que t'estimis tal com ets, i vagis acceptant els canvis que el teu cos anirà fent durant aquest temps.
Una abraçada i bon estiu Aina! :)
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat